Biura podróży zainteresowane powierzchniami w centrach

Punkt TUI

Punkt TUI

Touroperatorzy coraz chętniej wynajmują powierzchnie handlowe w centrach i galeriach handlowych. Sezon wakacyjny sprzyja podpisywaniu kolejnych umów najmu.

Najwięcej nowych punktów w ostatnim czasie uruchomiło biuro podróży Itaka. W kwietniu 2013 roku otwarto salon sprzedaży w poznańskim centrum handlowym King Cross Marcelin. W maju operator oddał do użytku  dwa nowe salony – w CH Agora w Bytomiu ( pierwszy salon sieci w mieście),  w Galerii Nowy Świat w Rzeszowie ( trzeci salon w mieście), a w lipcu nowy salon pojawił się w CH Auchan w Rumii. Itaka w Auchan Rumia to drugie biuro podróży w tym obiekcie. Oprócz Itaki klienci mają również do dyspozycji salon Bochiński Travel. Itaka obecnie dysponuje ponad setką lokali w tym około 30 znajduje się w centrach handlowych.

Na liście planowanych przez Itakę otwarć znajduje się salon o powierzchni 40 mkw. w łódzkim Centrum Handlowo-Rozrywkowym Sukcesja, którego otwarcie zaplanowano na jesień 2014 roku. W bliższej perspektywie nowy salon zacznie działać także w CH Riviera w Gdyni, którego otwarcie zaplanowano na październik tego roku.

Także przedstawiciele biura podróży TUI Centrum Podróży ostatnio poinformowali o uruchomieniu swojej placówki w nowej odsłonie w Parku Handlowym Bielany. TIU przedłużyło również umowę najmu w rozbudowywanym centrum Magnolia Park we Wrocławiu. Obecnie TUI posiada ponad 90 placówek na polskim rynku. Większość biur podróży tego operatora zlokalizowanych jest w centrach handlowych ( ponad 60 placówek).

Sieć Neckermann z kolei otworzyła 3 punkty Neckermann Franchise – w Galerii Europa Centralna w Gliwicach, Focus Park w Rybniku oraz w Poznaniu. Sieć sprzedaży Neckermann tworzy 65 biur własnych i franchisingowych zlokalizowanych w prestiżowych punktach dużych miast oraz ponad 600 biur agencyjnych na obszarze całej Polski.

Z obserwacji rynku wynika, że nowe biura podróży otwierane są najczęściej w dużych miastach i liczących się, renomowanych centrach i galeriach handlowych, które mogą przyciągnąć jak największą liczbę klientów. Średnia powierzchnia lokali wynajmowanych przez operatorów turystycznych to 20-40 mkw. powierzchni.

Reklama

Galeria Jurajska