Intersport z gorszym wynikiem niż w 2012

Salon Intersport

Salon Intersport

Zarząd Intersport Polska SA informuje, że według wstępnych szacunków w II kwartale 2013 roku spółka osiągnęła z działalności podstawowej prowadzonej w sieci sklepów sportowych Intersport przychody netto ze sprzedaży w wysokości ponad 51,6 mln zł. Stanowi to wzrost o 6,6 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było to 48,4 mln zł – bez uwzględnienia jednorazowego przychodu o którym mowa poniżej).

W II kwartale 2013 nie wystąpił dodatkowy, jednorazowy przychód – w przeciwieństwie do II kwartału 2012 roku, kiedy to spółka osiągnęła dodatkowy obrót w wysokości ponad 13,3 mln zł ze sprzedaży licencjonowanych produktów UEFA Euro 2012 (łącznie było to ponad 61,7 mln zł). W II kwartale 2013 roku spółka wypracowała o ponad 10 mln zł mniejsze przychody ze sprzedaży w porównaniu do łącznych obrotów osiągniętych w analogicznym okresie ubiegłego roku.

W II kwartale br. spółka odnotowała stratę brutto w wysokości prawie 1,5 mln zł, podczas gdy w II kwartale 2012 roku spółka wypracowała zysk brutto w wysokości ponad 1,7 mln zł, głównie dzięki dodatkowej sprzedaży licencjonowanych produktów UEFA Euro 2012.

Zarząd szacuje, że w I półroczu 2013 roku spółka wypracuje zysk brutto na poziomie około 265 tys. zł, natomiast EBITDA będzie kształtowała się na poziomie około 5 mln zł, czyli będzie niższa o ok. 4,7 mln zł w stosunku do analogicznego okresu 2012 roku (z uwzględnieniem jednorazowego przychodu Euro).

Reklama

Galeria Jurajska