Therese Keys, Plaza Centers
Therese Keys, Plaza Centers

Zdaniem Therese Keys, Head of Shopping Centers Management z Grupy Plaza Centers polski rynek retail jest rynkiem bardzo dynamicznym, który wciąż się rozwija. Keys w Polsce najbardziej zaskakuje bardzo zróżnicowany poziom w obsłudze klienta.

– Rynek i grupy retailowe w Polsce i Europie Wschodniej różnią się znacznie od tych z którymi współpracowałam w Australii, gdzie rynek jest dojrzały, gdyż jego rozwój rozpoczął się w latach 60. minionego wieku. Mój kontakt z rynkiem polskim przez pierwsze sześć miesięcy był przyjemnym przeżyciem. Rynek polski jest rynkiem dynamicznym, rozwijającym się, z mnóstwem nowych graczy, którzy pojawili się w ciągu ostatnich kilku lat. Byłam zaskoczona widząc jak szybko firmy detaliczne i deweloperzy rozwinęli się w tej stosunkowo nowej branży. Firmy detaliczne mają bardzo zaawansowaną wiedzę, rozumieją rynek i potrzeby klientów. Jeśli chodzi o ludzi, których do tej pory poznałam, w znakomitej większości wykazali się bardzo profesjonalnym i jednocześnie bardzo uprzejmym podejściem – mówi w rozmowie z Retailnet Therese Keys, Head of Shopping Centers Management z Grupy Plaza Centers.

– Jeśli chodzi o handel w Polsce, jedynym uderzającym spostrzeżeniem jest bardzo zróżnicowany poziom w obsłudze klienta. Sprzedawcy detaliczni, którzy wyraźnie skupiają się na obsłudze klienta robią to świetnie i są otwarci na opinie – grupa Inditex w szczególności jest na to świetnym przykładem. W związku z bardzo szybkim rozwojem centrów handlowych w Polsce, konkurencja jest dosyć mocna. Stąd też Plaza skupiała się i skupia na zapewnieniu jak najlepszej oferty, dzisiaj jest najbardziej konkurencyjna i zaspokaja indywidualne potrzeby rynku lokalnego. Nasze oferta jest wyjątkowa i dostosowana do rynków indywidualnych dzięki szczegółowym badaniom rynku i konsultacjom ze wszystkimi kluczowymi udziałowcami – dodaje.

Zdaniem Keys najemcy działający w naszym kraju nie są bardziej wymagający niż wcześniej w stosunku do zarządców obiektów.

– Nie uważam, że najemcy są coraz bardziej wymagający. Dynamika rynku zmieniła się znacznie w ostatnich latach, zarówno najemcy jak i wynajmujący są coraz lepiej wyedukowaniu i świadomi sowich potrzeb, ograniczeń i oczekiwań. Nasza filozofia jest taka, że nasi najemcy są naszymi partnerami biznesowymi. Musimy współpracować, aby osiągnąć wspólny cel, jakim jest wysoka sprzedaż i zaspokajanie potrzeb klientów. Oczywiście nie zawsze partnerzy biznesowi zgadzają się ze sobą, ale tak długo, jak strony przygotowane są na rozsądne decyzje i kompromis, zawsze znajdzie się rozwiązanie. Obie strony wymagające od siebie coraz więcej przyczyniają się do budowania zdrowego rynku. Do tej pory nie doświadczyłam sytuacji, w której najemcy narzekaliby na dodatkowe ukryte koszty. Plaza prowadzi „politykę otwartych drzwi”. Zawsze jesteśmy gotowi spotkać się z każdym z branży detalicznej i przedyskutować wszystkie wątpliwości i omawiać sposoby na polepszenie wyników – zapewnia Therese Keys.

Z ofertą Plaza Centers będzie można zapoznać się podczas tegorocznej edycji SCF Fall Edition. Więcej informacji na temat Shopping Center Forum 2013 znajduje się tutaj.