FootFall zanotował spadek przez wakacyjne wyjazdy

Centrum handlowe

FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu spadł aż o 8,5 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku również odwiedzalność w centrach handlowych była niższa o 6,5 proc. Skumulowana strata wyniosła 3.7 proc. – podała firma Experian.

Według specjalistów za tę sytuację odpowiada typowo wakacyjna aura oraz wyjazdy za miasto, które zdecydowanie wpłynęły na frekwencję w polskich centrach handlowych.

Połowa lipca to dla wielu potencjalnych klientów okres, który spędzają daleko od miast i centrów handlowych. Zainteresowanie zakupami spadło, przez co strata skumulowana znów minimalnie wzrosła. Trwający obecnie tydzień powinien dać odbicie w górę, co może zmniejszyć nieco stratę skumulowaną – twierdzą analitycy Experian.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016