DHL
DHL

Czasochłonny proces tworzenia dokumentów przewozowych dla firm spedycyjnych, a także duża ilość błędów powstających przy ich tworzeniu, to częste problemy z jakimi borykają się sklepy internetowe. Graphcom stworzył narzędzie, które znacznie usprawnia ten proces.

Narzędzie służy do eksportu danych wysyłek do programu eCAS używanego przez firmę DHL i jest kompatybilne z systemem Comarch ERP XL proponowanym przez Graphcom. Aplikacja posiada ergonomiczny formularz, który umożliwia dodawanie pozycji do dokumentu przewozowego jedynie z wykorzystaniem myszki.  Dzięki temu dokumenty zostaną błyskawicznie wygenerowane.

Rozwiązanie uruchamiane jest bezpośrednio z systemu Comarch ERP XL. Na wyeksportowanej z systemu liście wysyłek wystarczy checkbox’ami zaznaczyć wysyłki, które chcemy zrealizować danego dnia. W kolejnym kroku należy uzupełnić podstawowe dane wysyłek np.: ilość paczek/ palet o poszczególnych wagach. Narzędzie umożliwia również wybór opcji dodatkowych tj.: zwrot dokumentów od odbiorcy, potwierdzenie doręczenia, dostawa w sobotę, dostawa w godzinach 17-22, czy odbiór własny. Dane adresu odbiorcy pobrane zostają automatycznie z systemu Comarch ERP XL wraz z wyborem odpowiedniego kuriera (dla paczek lub palet). Po zatwierdzeniu powyższych opcji dla każdej wysyłki wygenerowany zostaje osobny plik z danymi.

Utworzone pliki automatycznie przesyłane są do aplikacji eCAS używanej przez DHL, gdzie generowany jest list przewozowy oraz drukowana jest etykieta. Program DHL nadaje numery listów przewozowych i zapisuje je na dokumentach wysyłki. W przypadku usunięcia listu przewozowego z programu eCAS automatycznie przesłana jest informacja do systemu Comarch ERP XL.

Codziennie o godzinie 17.00 automatycznie wysyłane są maile do wszystkich klientów, którym danego dnia utworzono listy przewozowe. Wiadomości zawierają bezpośrednie linki do strony internetowej, na której można śledzić bieżące losy danej przesyłki. W przypadku pojawienia się błędów podczas wysyłki lub w sytuacji, gdy na karcie kontrahenta będzie brakowało adresu e-mail klienta, wówczas na adres mailowy firmy meblowej automatycznie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość.

Wdrożenie narzędzia do komunikacji z DHL przyśpiesza wprowadzanie dokumentów do aplikacji firmy spedycyjnej. Szybsza ewidencja dokumentów przewozowych przekłada się  na większą ilość dokumentów, jakie można wystawić w ciągu dnia. Narzędzie do integracji z firmą kurierską DHL pozwoli na automatyczne generowanie dokumentów przewozowych, dzięki czemu zaoszczędzony zostanie czas, a wysyłka produktów będzie w pełni zautomatyzowana. Opcja śledzenia paczki przez klienta z pewnością wpłynie na zwiększenie satysfakcji klientów ze współpracy z dostawcą.

Oprogramowanie Comarch posiada mi.in. takie funkcje jak: elektroniczna platforma współpracy z odbiorcami i dostawcami, automatyzacja przepływu dokumentów z dostawcami i odbiorcami, automatyzacja powtarzalnych czynności, zastosowanie urządzeń mobilnych w magazynie,  automatyzacja procesów logistyki i transportu, uszczelnienie polityki cenowej, nowoczesna prezentacja produktów w salonie, wspieranie decyzji zakupowych, kontrola zapasów, nowe kanały sprzedaży e-commerce.