Starbucks coffee
Starbucks coffee

Starbucks zakończył III kwartał roku obrotowego 2012/2013 zakończony 30 czerwca br. z przychodami 3,74 mld dol. w stosunku do 3,72 mld dol. prognozy i 3,3 mld dol. przychodów w analogicznym okresie roku poprzedniego – podano w komunikacie.

Jak poinformowano, w III kwartale sprzedaż lfl urosła we wszystkich regionach. W USA było to 9 proc., w regionie EMEA – 2 proc., a w Azji – także o 9 proc.

Zysk na akcję wyniósł 0,55 dol. (prognoza: 0,53 dol.; rok wcześniej było: 0,43 dol.) Tymczasem skonsolidowany zysk operacyjny koncernu wzrósł w III kw. o 25 proc. do 615,2 mln dol.

W III kw. Starbucks otworzył 341 nowych kawiarni, co powiększyło globalne portfolio sieci do 19,21 tys. lokali.

W regionie EMEA, w którym działają m.in. polskie kawiarnie sieci, przychody wzrosły o 2 proc. – do 287,2 mln dol., a zysk netto wzrósł o 481 proc. (z 1,6 mln dol. w III kw. ubiegłego roku rozliczeniowego do 9,3 mln dol. obecnie). Liczba nowo otwartych kawiarni w regionie EMEA to 43.

Jak podał zarząd Starbucksa, poziom wyników sieci jest jednym z najlepszych w 42-letniej karierze marki.

Na rok obrotowy 2014 Starbucks zapowiada wzrost przychodów o około 10-13 proc.; zysku na akcję o 18-22 proc.; jednocyfrowy wzrost sprzedaży porównywalnej lfl oraz otwarcie kolejnych 1400 nowych kawiarni, w tym: 600 w obu Amerykach, ok. 100 w EMEA oraz 700 w Chinach i Azji.

Kawiarnie Starbucks działają w Polsce – od kwietnia 2009 roku. Obecnie sieć liczy ponad 30 lokali w największych miastach Polski. Sieć prowadzona jest w ramach joint venture ze spółką AmRest.