Biedronka

Skonsolidowane przychody Grupy Jeronimo Martins, właściciela sieci Biedronka, wzrosły w I połowie 2013 r. o 13 proc. do 5,6 mld euro – podała spółka w komunikacie.

Wszystkie brandy firmy zwiększyły także udziały w rynku. Sprzedaż lfl w Biedronce wzrosła o 5,3. EBITDA Grupy wzrosła o 11 proc. do 350 mln euro, a zysk netto o 9 proc. do 165 mln euro. Sprzedaż Biedronki wyniosła 3,7 mld euro.

– Wzrost zysku pomimo trudnej sytuacji rynkowej potwierdza silną pozycję firmy. Grupa przewiduje dobre perspektywy wzrostów sprzedaży i zysków w całym 2013 roku dla sieci Biedronka – powiedział Pedro Soares dos Santos, CEO JM.

Jak poinformowano w komunikacie, w Polsce spowolnienie gospodarcze i spadek konsumpcji oraz osłabienie w strefie euro mocno osłabiły eksport. Sprzedaż żywności wzrosła w pierwszej połowie roku o 2,3 proc. przy niskim poziomie inflacji wynoszącym około 1,9 proc. Sprzedaż w Biedronce wzrosła o 16 proc. (18 proc. w euro), natomiast sprzedaż lfl wzrosła 5,3 proc, a liczba sklepów wzrosła w porównaniu z I polową 2012 roku o 243.

Sieć, pomimo niesprzyjającego otoczenia ekonomicznego, oraz niekorzystnej pogody w maju i czerwcu, gdy sprzedaż alkoholu i napojów była słabsza, zanotowała wzrost udziału w rynku o 2,3 p.p.(okres 1 2 miesięcy licząc do kwietnia 2013 r.).

– Na rynku, na którym rośnie znaczenie aktywności promocyjnej i jednocześnie spada konsumpcja, Biedronka wzmocniła swoje pozycjonowanie cenowe i komunikację z klientami. Konkurencyjny i zyskowny wzrost na rynku polskim pozostaje głównym priorytetem firmy. Grupa podtrzymuje plany wobec Biedronki na ten rok: 290 nowych sklepów i dwa centra dystrybucyjne – poinformowano.