Logo Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych

Metro Group w pierwszym półroczu 2013 r. wypracowała sprzedaż w wysokości 30,8 mld euro w porównaniu do 31,5 mld euro w analogicznym okresie roku ubiegłego (spadek o 2,3 proc.). W samym drugim kwartale br. sprzedaż spadła o 3,6 proc. do 15,3 mld euro.

Sprzedaż we Wschodniej Europie spadła o 2,3 proc. do 8 mld euro. Wynik ten jest spowodowany głównie przez sprzedaż nieruchomości w Rosji i na Ukrainie. Nieznacznie spadła także sprzedaż w Niemczech – o 0,7 proc. do 11,9 mld euro.

Międzynarodowa sprzedaż spadła o 3,2 proc. do 18,9 mld euro. Sprzedaż w Europie Zachodniej (bez Niemiec) spadła o 6 proc. do 9 mld euro. Natomiast EBIT w pierwszym półroczu wzrósł do 364 mln euro (63 mln w I pół. 2012 r.). Zysk netto przypadający na akcjonariuszy Metro AG znacznie się poprawił i wyniósł 17 mln euro (-98 mln euro w I poł. 2012 r.).

Dział cash&carry w Europie Wschodniej zanotował sprzedaż w wysokości 5,6 mld euro (wzrost w lokalnej walucie o 1 proc.). Sprzedaż sieci Real w Europie Wschodniej spadła aż o 19,7 proc., co jest wynikiem transakcji sprzedaży tych sklepów sieci Auchan i brakiem uwzględnienia wyników Real Ukraina (od 1 marca 2013) i Real Rosja (od 1 kwietnia 2013) w skonsolidowanych wynikach finansowych spółki. Bez uwzględnienia tej transakcji sprzedaż spadła o 0,1 proc. w II kw. 2013 r.

W ciągu pierwszego półrocza Grupa uruchomiła 22 nowe sklepy, a 34 zostały sprzedane lub zamknięte.

Metro Group ma około 2,2 tys. sklepów. Jest właścicielem centrów zaopatrzenia hurtowego Makro Cash & Carry, marketów elektronicznych Media Markt oraz Saturn, a także hipermarketów Real (w listopadzie 2012 spółka sprzedała sklepy Real w Polsce, Rumunii, Rosji i na Ukrainie grupie Auchan).