Jan Mroczka, Rank Progress: E-commerce nie zagraża naszym projektom

Jan Mroczka

Jan Mroczka

Strategia inwestycyjna Rank Progress zakłada budowę centrów handlowych w mniejszych i średniej wielkości miastach. O to jak na plany inwestora wpływają niepokojące informacje o spadku indeksu foot fall, rosnącej roli e-commerce i sklepach które mają się wkrótce stać jedynie show roomami, pytamy Jana Mroczkę, prezesa Rank Progress SA.

– W naszych centrach handlowych, zlokalizowanych w średniej i mniejszej wielkości miastach, nie obserwujemy spadku odwiedzalności, wręcz przeciwnie. Dzieje się tak, ponieważ każda inwestycja jest przez nas dogłębnie analizowana i dopasowywana do lokalnych potrzeb, wypełniając istniejącą wcześniej lukę. W ten sposób nasze obiekty stają się ważnymi punktami na mapach danych miast czy gmin oraz centrami życia lokalnych społeczności – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Jan Mroczka, prezes Rank Progress SA.

– Na odwiedzalność centrum duży wpływ ma również oferta rozrywkowa, która dodatkowo przyciąga wielu zainteresowanych. Staramy się, by w każdym naszym obiekcie taką ofertę stworzyć, np. poprzez kino, centrum fitness czy lokale gastronomiczne,  które często wyznaczają w mieście nową jakość.

– Centra handlowe zawsze będą chętnie odwiedzane, a zakupy w nich atrakcyjne. Rola e-commerce rośnie, ale nie zastąpi oferty i usług, oferowanych przez galerie. Oba formaty będą rozwijać się równolegle. Biorąc pod uwagę dynamicznie zmieniającą się sytuację rynkową, tworzymy między innymi nowe formaty, odpowiadające na potrzeby lokalnych rynków – podsumowuje Mroczka.

Przypomnijmy, Rank Progress poza realizowanymi inwestycjami w Chojnicach, Pile, Krośnie czy Oleśnicy w tym roku chce jeszcze rozpocząć budowę Galerii Aviator w Mielcu. W planach są także inwestycje w Olsztynie, Kielcach, Warszawie, Wejherowie i Budzistowie w gminie Kołobrzeg. W sumie do 2015 roku chce oddać do użytku 10 centrów handlowych o powierzchni całkowitej blisko 340 tys. mkw. oraz powierzchni najmu 275 tys. mkw. Oprócz obiektów już zaplanowanych, spółka prowadzi także pogłębione analizy bardzo obiecujących nowych lokalizacji i szuka atrakcyjnych inwestycji do przejęcia.

Więcej o projektach Rank Progress w najnowszym wydaniu Shopping Center Poland oraz podczas jesiennej edycji Shopping center Forum, przy stoisku inwestora – 7.6

Reklama

Galeria Jurajska