Maleje sprzedaż fastfodowej sieci w Europie

McDonald’s

McDonald’s

Restauracje sieci McDonald’s działające od co najmniej 13 miesięcy na wszystkich światowych rynkach odnotowały w lipcu br. wzrost sprzedaży o 0,7 proc. Natomiast w Europie sprzedaż spadła o 1,9 proc., na co wpływ miały negatywne wyniki w Niemczech, Francji i w państwach południowej Europy. Jedynie dobre w tym regionie rezultaty odnotowały restauracje w Wielkiej Brytanii i Rosji.

W przypadku Stanów Zjednoczonych sprzedaż wzrosła o 1,6 proc. w tym okresie.

– W lipcu osiągnęliśmy skromny wzrost sprzedaży globalnej, pod względem naszych oczekiwań. Jednak nadal będziemy koncentrować się na budowaniu i zwiększaniu naszego udział w rynku – powiedział Don Thompson, Chief Executive Officer McDonald’s.

Sieć McDonald’s w Polsce tworzy 308 restauracji, w tym 177 prowadzonych na zasadzie franczyzy przez 58 licencjobiorców. 220 restauracji posiada opcję typu McDrive. W Polsce działa 90 restauracji z opcją McCafé i 50 restauracji z opcją Gym’n’fun. Firma zatrudnia w naszym kraju ponad 16 tys. pracowników.

W tym roku sieć McDonald’s oddała do użytku restauracje m.in. w CH Europa Centralna w Gliwicach, oraz w Galerii Borek we Wrocławiu.

Historia McDonald’s w Polsce sięga 1992 roku. Pierwsza restauracja firmy została otwarta przy ul. Marszałkowskiej w Warszawie.

Reklama

Galeria Jurajska