Galeria Handlowa „Gryf”

Obecnie w Starogardzie Gdańskim powstają równocześnie dwa obiekty handlowe. Zdaniem ekspertów lokalny rynek może jednak być zbyt płytki na przyjęcie dwóch projektów. W ich opinii zdecydowanie większą szansę na sukces ma realizowana przez BOIG Galeria Handlowa „Gryf”.

Jest to dwupoziomowy obiekt handlowo – usługowy zlokalizowanym w ścisłym centrum miasta. W ostatnich tygodniach „Gryf” otrzymał prawomocne pozwolenie na budowę, a prace budowlane ruszą w ciągu najbliższych kilku tygodni. Obecnie trwa komercjalizacja obiektu, wśród najemców znajdą się m.in. popularne marki modowe, operator kinowy oraz strefa food- court; a ofertę dopełni supermarket spożywczy.

Galeria dysponować będzie wielopoziomowym parkingiem na około 300 miejsc, który równomiernie zasili obie kondygnacje obiektu. Na powierzchni najmu blisko 15 tys. mkw. znajdzie się około 50 salonów, co odpowiada obecnym potrzebom Starogardu Gdańskiego oraz sile nabywczej jego mieszkańców. Jeśli w przyszłości zaistnieje taka potrzeba inwestor nie wyklucza rozbudowy inwestycji o kolejne kilka tysięcy mkw. powierzchni najmu.

O tym, że zaplanowana wielkość oraz oferta „Gryfa” precyzyjnie spełniają oczekiwania lokalnego rynku przekonani są doświadczeni znawcy rynku nieruchomości. – W mojej ocenie, oferta „Gryfa wydaje się być optymalnie dopasowana do lokalnego rynku i potencjału obszaru oddziaływania – powiedział Piotr Pawłowski, ekspert działający na rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce i CEE od 20 lat (od 2010 roku Head of Development w firmie Unibail – Rodamco). – Osobiście nie sądzę by w Starogardzie Gdańskim możliwe było skomercjalizowanie w 100 proc. obiektu o powierzchni blisko 30 tys. mkw. GLA jakim jest planowane centrum handlowe Neptun. Zwykle przeskalowane obiekty handlowe świecą pustkami, zaś niewynajęte lokale odstraszają klientów, co w konsekwencji najczęściej prowadzi do bardzo słabych wyników najemców w takim obiekcie – ocenia Piotr Pawłowski.

Za realizację całości prac oraz komercjalizację centrum odpowiada firma świadcząca kompleksowe usługi na rynku nieruchomości komercyjnych: BOIG – The Blue Ocean Investment Group.

– Pracując nad strategią komercjalizacji centrum, dostosowaliśmy wielkość powierzchni najmu oraz atrakcyjność najemców do potrzeb 50 tys. miasta. Nasze doświadczenie pokazuje, iż obiekty większe niż 20 tys. mkw. GLA nie sprawdzają się w takich miastach, zwłaszcza przy dużym nasyceniu operatorami spożywczymi i handlowymi jakie występuje przy głównej ulicy Starogardu – przyznaje Radosław Gadomski, Commercial Director w firmie BOIG Property Consulting odpowiedzialnej za komercjalizację „Gryfa”- Ponadto, przy większej powierzchni najmu w miastach do 50 tys. mieszkańców, wśród najemców z tej samej branży następuje wewnętrzna „kanibalizacja obrotów” . W realizowanych przez nas projektach nie dopuszczamy do takich sytuacji, co wynika z troski o długofalowe relacje z najemcami. – dodaje Radosław Gadomski.

Galeria handlowa „Gryf” położona będzie w ścisłym centrum Starogardu Gdańskiego – w pobliżu Rynku oraz ruchliwego skrzyżowania ul. Pomorskiej z Al. Jana Pawła II. Dodatkowo, zlokalizowanie inwestycji na ważnym szlaku komunikacyjnym Berlin – Kaliningrad, Starogard – Trójmiasto, zapewni sprawny dojazd do galerii klientom przejeżdżającym przez miasto. W bezpośrednim zasięgu „Gryfa” (do 30 min. jazdy samochodem) znajduje się blisko 150 000 mieszkańców.
Obiekt powstał po wnikliwej analizie środowiskowej i architektonicznej przy współpracy renomowanego biura architektonicznego. Projekt galerii wykonała firma Vide Studio z Krakowa.

BOIG to grupa firm świadczących kompleksowe usługi na rynku nieruchomości komercyjnych na wszystkich etapach realizacji przedsięwzięcia: od wstępnych badań rynkowych i feasibility studies poprzez doradztwo projektowe, pomoc w organizacji finansowania, zarządzanie procesem budowy, wynajem powierzchni komercyjnej aż do sprzedaży nieruchomości jako inwestycji.

W skład Grupy BOIG (The Blue Ocean Investment Group) wchodzą spółki oferujące unikalne usługi w obszarach m.in.: Property Consulting, Project Management, Tenants Coordination, Development Management, Investment & Finance, Marketing.

BOIG Property Consulting oferuje Klientom kompleksowe, profesjonalne doradztwo na rynku nieruchomości komercyjnych. Nie tylko pełni rolę agenta komercjalizującego obiekt handlowy ale również opracowuje wnikliwe studium wykonalności projektu – feasibility study. Z oferty spółki korzystają zarówno właściciele obiektów handlowych poszukujący leasing partnera, jak i inwestorzy potrzebujący wsparcia w zakresie strategii inwestycyjnej. Obecnie w portfolio BOIG Property Consulting znajduje się ponad 20 centrów handlowych i retail parków o powierzchni łącznej ponad 700 tys. mkw.