Klient wybierając się do sklepu ma pewność, że będzie mógł przymierzyć i kupić interesujące go produkty. Możliwość rezerwacji przez internet to nowa usługa testowana przez amerykański koncern Gap.

Takiej usługi nie ma żaden z konkurentów firmy. Funkcja jest obecnie w fazie testów w wybranych sklepach Gap i Banana Republic w Chicago i San Francisco. Jednak Glenn Murphy, prezes Gap Inc, już zapowiedział że wkrótce serwis będzie dostępna we wszystkich sklepach wszystkich marek należących do koncernu. Jego zdaniem możliwość bezpośredniego oglądania i przymierzania sprawia, że klienci są bardziej skłonni do wydawania pieniędzy, a także decydują się na zakupy produktów, których wcześniej nie planowali. Murphy zwrócił też uwagę, że w sklepach online zwroty produktów zdarzają się trzykrotnie częściej niż przy zakupach tradycyjnych (w Polsce sklepy tradycyjne nie mają obowiązku przyjmowania zwrotów).

Wprowadzenie nowej usługi zostało poprzedzone gruntownymi badaniami i już planowany jest jej rozwój. I tak sklepowi styliści będą przygotowywać zestaw dodatków i akcesoriów pasujących do ubrań, które wcześniej zarezerwował klient. Gap zamierza przy tym wykorzystywać dane na temat produktów, które dany klient kupił w przeszłości co ma zwiększyć prawdopodobieństwo kolejnych zakupów. By skrócić czas dojazdu system automatycznie skieruje nas do najbliższego sklepu, w którym znajduje się interesujący nas asortyment. Stan sklepowych magazynów ma przy tym być na bieżąco aktualizowany.

Z przeprowadzonych przez Gap badań wynika, że 70 proc. klientów jest przekonanych, że jeśli jakiś produkt nie jest dostępny online, to jest nie można go kupić nigdzie indziej. Usługa rezerwacji ma im pokazać, ze to nie prawda i bardzo często takie artykuły leżą na półkach tradycyjnych sklepów.

Wprowadzenie rezerwacji online jest częścią strategii firmy, która walczy o wzrost sprzedaży. A może Twoja firma potrzebuje takiej usługi?