Rosną przychody właściciela sieci kin

Tomasz Jagiełło, prezes zarządu Helios

Tomasz Jagiełło, prezes zarządu Helios

Sieć kin Helios odnotowała w II kw. 2013 roku dwukrotnie większy wzrost przychodów ze sprzedaży biletów (24 proc.), niż miało to miejsce w przypadku całego rynku kinowego w Polsce (12 proc.). To kolejny z rzędu kwartał, w którym Helios przekracza kinową średnią w trudnym dla całej branży 2013 r. Helios jest liderem wzrostów i radzi sobie najlepiej spośród sieci tzw. „Wielkiej Trójki”. Jeszcze jesienią tego roku, po otwarciu dwóch nowych obiektów, sieć osiągnie również pozycję lidera rynku pod względem liczby zarządzanych kin.

II kwartał 2013 roku przyniósł kontynuację dobrej passy sieci kin Helios na rodzimym rynku kinowym. W sytuacji, gdy prognozy większości analityków branży wskazują na stagnację, sieć już drugi kwartał z rzędu odnotowuje wyniki przekraczające kinową średnią. W II kw. br. Helios sprzedał o 26 proc. biletów więcej, niż w analogicznym okresie przed rokiem, wyprzedzając o 7 proc. rynkową średnią. Co więcej, sieć osiągnęła dwukrotnie wyższe przychody ze sprzedaży biletów (24 proc.) od rynkowej średniej (12 proc.). Z kolei w I kw., zgodnie uznanym przez przedstawicieli branży za zakończony wynikiem poniżej oczekiwań, Helios odnotował spadki sprzedaży o 1,9 proc. – znacznie niższe od rynkowej średniej (8,5 proc.), a także rywali z tzw. „Wielkiej Trójki” – Cinema City (8,6 proc. spadku) oraz Multikina.

– Wyniki dla całego rynku, a także poszczególnych sieci z ostatnich dwóch kwartałów pokazują, że konkurenci Heliosa rozwijają się dużo wolniej niż ogłaszali to jeszcze przed kilkoma miesiącami. Helios jest obecnie najlepiej rozwijającą się siecią multipleksów w Polsce. Co więcej, dzięki uruchomieniu siedmiu nowych kin w ubiegłym roku oraz obiektom w Nowym Sączu i Gdyni, które otworzymy jesienią, zostaniemy liderem rynku pod względem liczby posiadanych obiektów. W 2014 r. wejdziemy jako sieć licząca 33 kina – powiedział Tomasz Jagiełło, prezes sieci kin Helios.

Łącznie, w pierwszym półroczu 2013 r. do polskich kin wybrało się 17,6 mln widzów. To wynik nieznacznie lepszy od ubiegłorocznego (17,38 mln). Kilkanaście tytułów tego roku podczas otwarciowego weekendu obejrzało ponad 100 tys. widzów.

– Przed rokiem kina mocno odczuły w II kwartale migrację większości widzów z kin przed ekrany telewizyjne w związku z rozgrywkami Euro 2012. Co więcej, dystrybutorzy przenieśli dużą część oczekiwanych przez kinomanów premier na II półrocze. W tym roku sytuacja między kwietniem, a czerwcem była znacznie stabilniejsza, a widzowie chętnie wybierali się na kontynuacje amerykańskich hitów, takie jak Kac Vegas 3 czy trzecia część Iron Mana – dodał Tomasz Jagiełło.

Przypomnijmy plany inwestycyjne Helios SA na zakładają uruchomienie czterech nowoczesnych, wielosalowych kin. Multipleksy sieci zostaną otwarte w Nowym Sączu (Galeria Trzy Korony), w Siedlcach (Galeria S), w Kaliszu (Galeria Amber) i w Gdyni (CH Riviera). W wymienionych miejscach powstaną łącznie 23 sale kinowe.

Helios SA to obok Cinema City jedna z dwóch największych sieci kin w Polsce. Dysponuje obecnie 31 obiektami kinowymi, posiadającymi łącznie 166 ekranów i blisko 36 tys. foteli. Spółka skupia swoją działalność głównie w miastach małej i średniej wielkości. Kina Helios są obecne również w największych aglomeracjach Polski, m.in. w Warszawie, Łodzi, Gdańsku i Wrocławiu. Od 31 sierpnia 2010 roku Helios SA jest częścią Grupy Agora SA.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016