Firma Divante podsumowała współprace z firmą Intersport. Współpraca Divante opierała się na optymalizacji e-commerce dla tego klienta.

Divante jako firma, która wspiera firmy w tworzeniu, rozwijaniu i optymalizacji nowych kanałów sprzedaży przy współpracy z Intersport zastała istniejący sklep internetowy oparty na dedykowanym rozwiązaniu, problemy z użytecznością sklepu, problemy z szybkością działania i zaawansowane integracje.

Firma po wprowadzeniu zmian w sklepie internetowym osiągnęła wzrost współczynnika konwersji o 46,21 proc., wzrost ilości przeglądanych strony na odwiedziny o 21,24 proc. Ponadto Intersport zanotował spadek obciążenia serwerów o 70 proc. (dzięki temu sezony świąteczne mogą być obsłużone bez ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z hostingiem). Zwiększyła się także szybkość ładowania sklepu o 40 proc.

Plan działania Divante przewidywał w tym projekcie uruchomienie działań marketingowych, a także równolegle optymalizowanie istniejących rozwiązań technicznych.

– Rozpoczęliśmy współpracę z Intersport na wielu płaszczyznach e-commerce. Naszymi nadrzędnymi celami było zwiększenie sprzedaży z wykorzystaniem sklepu internetowego. W naszych działaniach operacyjnych przewidzieliśmy optymalizację konwersji w sklepie internetowym – podzieloną na rekomendację do obecnego projektu sklepu oraz całkowite przeprojektowanie maski sklepu. Ponadto celem było także poszerzenie zasięgu e-sprzedaży działaniami z zakresu SEM, ePR, social media oraz przygotowanie podwalin pod późniejsze rozwijanie niewykorzystanych obszarów marketingu sprzedażowego – twierdzą przedstawiciele firmy Divante. – Przeanalizowaliśmy również zagraniczne serwisy marki Intersport. Naszym celem było zachowanie jednolitego wydźwięku marki Intersport.

Chcemy wykorzystać pozycję lidera w handlu tradycyjnym, aby w przyszłości stać się liczącym graczem sprzedającym online. Zdecydowaliśmy się na współpracę w oparciu o outsourcing swojego kanału e-commerce, tak aby nie rozpraszać sił sprzedażowych poza kanał tradycyjny, który generuje większość obrotów w firmie – mówi Marek Bugajski, dyrektor ds. obsługi sklepów Intersport Polska SA.

– Poza wiedzą i dużym doświadczeniem w dziedzinie e-commerce, aspektem decydującym przy wyborze partnerów, była niestandardowa forma rozliczenia współpracy. Obie firmy, które świetnie rozumieją zasady i realia funkcjonowania biznesu tradycyjnego w kanale e-commerce, przedstawiły model wynagrodzenia rozumianego, jako satysfakcjonujący dla obu stron procent od marży netto generowanej ze sprzedaży w sklepie internetowym – dodaje.

Analizując branżę firma Divante wskazała Intersport unikatowe dla e-commerce wartości, którymi kierowano się w późniejszych pracach nad projektem. Do najważniejszych należały: wiarygodność marki Intersport, szeroka oferta markowych produktów, w tym marki własne Intersport, dopracowana prezentacja produktu, prostota zakupu (esencja dużego sklepu sportowego). Poza szeroką ofertą, unikalną wartością dodaną jest możliwość bezpłatnego odbioru osobistego w punktach stacjonarnych rozsianych po całym kraju oraz szybka wysyłka zamówień.

Po przeanalizowaniu zebranych materiałów Divante przeszło do projektowania makiet funkcjonalnych. Każdy z elementów zmieniających funkcjonalność konsultowano bezpośrednio z pracownikami Intersport oraz osobami znającymi branżę. Efektem tej pracy był projekt funkcjonalny składający się z 23 widoków. Dział graficzny Divante opracował lekki i dobrze wywarzony projekt graficzny, który całkowicie oddawał charakter marki Intersport.

Najważniejszym elementem strony głównej było menu, które zostało przeprojektowane wraz z całą architekturą informacji. Horyzontalne menu zakładkowe pozwoliło na zwiększenie dostępności dwóch zagłębień kategoryzacji. Pod menu znalazło się miejsce na banner sprzedażowy i cztery punkty startowe, a pod nimi produkty w promocji.

– W nagłówku sklepu zamieściliśmy najważniejsze informacje od dużego logo i kontaktu poprzez konwencjonalne elementy logowania i rejestracji, wyszukiwarki i bardzo użytecznego rozwijanego koszyka – dodają przedstawiciele Divante.

Dwa layouty karty produktowej – horyzontalna i standardowa – pozwoliły na efektywne zaprezentowanie wszystkich rodzajów produktów. Aby maksymalnie wesprzeć efekt ROPO zaprojektowano bardzo intuicyjny element sprawdzający dostępność w salonach stacjonarnych. Poza tym wprowadzono jasne komunikaty o dostępności i odbiorze za 0 zł w salonie.

Projektując proces zakupowy skoncentrowano się na prostocie dokonywania zakupów. Zmniejszyliśmy liczbę kroków oraz uprościliśmy sposób określania formy płatności oraz wysyłki lub odbioru osobistego. Klienci Intersport cenią swój czas i nie zawsze chcą się wiązać ze sklepem. Dla tej grupy klientów wprowadzono zakupy bez rejestracji – element którego do tej pory brakowało.

– Dodatkowo chcieliśmy mieć pewność, że klienci poznają korzyści rejestracji, co mogłoby ich skłonić do założenia konta. Element zakładania konta został przemyślanie wpisany w formularz zakładania konta – twierdzą pracownicy Divante. – Wielu klientów miało w zwyczaju przeglądać całą ofertę wybranej marki. Dla szybszego dostępu do wybranych marek umieściliśmy w stopce przejrzysty rotator logotypów. Ze względu na specyfikę biznesu i sposób poszukiwania produktów wprowadziliśmy rekomendacje produktowe. Wkomponowane bloczki pomagają znaleźć alternatywę dla przeglądanych produktów, dopasują się do odbiorców na bazie danych historycznych. Systemem rekomendacji jest Quartic. Nie zmienialiśmy technologii, w której został wykonany sklep. Specjaliści Divante w porozumieniu z klientem dokonali modyfikacji aplikacji.

Projekt zoptymalizowano pod kątem SEO. Do kodowania szablonu zastosowano techniki optymalizacji ładowania frontend. Poprawione zostały zdiagnozowane błędy w kodzie aplikacji, które czasami skutkowały problemami z ładowaniem się stron sklepu. Wprowadzono tez automatyczne testy interfejsu użytkownika i stały monitoring dostępności serwisu.

Intersport, to największa na świecie grupa zakupowa zrzeszająca podmioty gospodarcze prowadzące samodzielną działalność handlową, mające prawo do posługiwania się znakiem towarowym Intersport. Obecnie w 37 krajach prężnie działa ponad 5000 sklepów. Grupa Intersport, jest niekwestionowanym liderem w Europie i na świecie posiadający największy udział w rynku artykułów sportowych.