Kolejna kawiarnia AmRestu w Warszawie

Starbucks

Starbucks

Od 20 sierpnia br. w Galerii Mokotów działa kawiarnia Starbucks. To 14. punkt sieci na terenie Warszawy i zarazem 32. w Polsce. Otwarcia dokonała firma AmRest Coffee sp. z o.o., joint venture utworzone przez Starbucks Coffee International, Inc. oraz AmRest sp. z o.o.

Kawiarnia Starbucks w Galerii Mokotów znajduje się na drugim piętrze, obok kina Cinema City. Lokal o łącznej powierzchni 145 mkw. ma postać kiosku, który zapewnia dobrą widoczność oraz łatwy dostęp zwłaszcza dla osób niepełnosprawnych. Kawiarnia oferuje 76 miejsc siedzących, a także bezpłatny dostęp do bezprzewodowego Internetu (Wi-Fi).

– Galeria Mokotów to jedno z najpopularniejszych centrów handlowych w Warszawie, zarówno wśród mieszkańców stolicy, jak i gości z innych miast i krajów, dlatego bardzo cieszymy się, że będziemy mogli zaoferować im naszą wyśmienitą kawę. Jestem przekonana, że Starbucks świetnie wpisuje się w profil galerii. Mam też nadzieję, że nasza kawiarnia stanie się dla jej klientów jednym z najchętniej odwiedzanych miejsc, żeby odpocząć po zakupach czy spotkać się z przyjaciółmi na kawę – powiedziała Magdalena Mularuk, Starbucks Brand Manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.

Nowa kawiarnia Starbucks w Galerii Mokotów to czternasty lokal firmy w Warszawie. w Polsce. Firma zarządza ponadto pięcioma kawiarniami we Wrocławiu (w tym jedną w Bielanach Wrocławskich), czterema w Poznaniu, trzema w Gdańsku, dwiema w Szczecinie i Katowicach oraz po jednej w Krakowie i Gdyni. Pierwsza lokalizacja przy ul. Nowy Świat w Warszawie została otwarta 8 kwietnia 2009 roku. Do końca 2012 roku w Polsce funkcjonowało 31 kawiarni Starbucks.

AmRest, który otworzył pierwszą kawiarnię Starbucks w Czechach w 2008 roku, obecnie zarządza szesnastoma lokalami na tamtym rynku. Firma stworzyła także joint venture ze Starbucks na rynku węgierskim, gdzie funkcjonuje dziewięć kawiarni. W 33 krajach na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki znajduje się około 1 900 kawiarni Starbucks.

AmRest jest największym niezależnym operatorem restauracyjnym w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza restauracjami KFC, Pizza Hut oraz Burger King w Polsce, Czechach, Bułgarii, Serbii, Rosji i na Węgrzech, natomiast w Hiszpanii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Chinach restauracjami La Tagliatella.

Na rok obrotowy 2014 Starbucks zapowiada wzrost przychodów o około 10-13 proc.; zysku na akcję o 18-22 proc.; jednocyfrowy wzrost sprzedaży porównywalnej lfl oraz otwarcie kolejnych 1400 nowych kawiarni, w tym: 600 w obu Amerykach, ok. 100 w EMEA oraz 700 w Chinach i Azji.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016