E-commerce
E-commerce

Na rynku e-commerce pojawił się nowy zintegrowany system rekomendacji i remarketingu Quartic.

Dzięki połączeniu dwóch narzędzi, silnika rekomendacji i usługi remarketingu, właściciele sklepów online będą mogli skuteczniej rozpoznawać potrzeby swoich klientów i kierować do nich w pełni spersonalizowane oferty także wtedy, gdy już opuszczą ich sklep on-line czy stronę www. Z kolei klienci odwiedzjący stronę sprzedawcy otrzymują najkorzystniejsze dla nich oferty w czasie rzeczywistym w postaci rekomendacji w sklepie on-line oraz spersonalizowane reklamy, gdy opuszczą już sklep.

Silnik rekomendacji to usługa dzięki której klient odwiedzający sklep online widzi najlepsze,  dopasowane do jego potrzeb oferty w specjalnej dedykowanej sekcji strony. System dzięki analizie indywidualnego zachowania na stronie www lub w sklepie online, rekomenduje użytkownikowi w oddzielnych ramkach przedmioty, które mogą go zaciekawić lub będą odpowiednim uzupełnieniem jego zamówienia.

Remarketing to system informowania klienta o promocjach i ofertach jakie w międzyczasie pojawiły się w sklepie lub o ciekawych produktach, które mogą być dodatkiem do jego wcześniejszych zakupów, gdy klient opuści już stronę sklepu internetowego. Zaletą systemu jest to, że funkcjonuje on nie tylko na stronie www sklepu ale w całej sieci, niezależnie gdzie aktualnie przebywa konsument.

– Połączenie funkcjonalności silnika rekomendacji i remarketingu to pierwsza i obecnie jedyna oferta tego typu w Polsce. Jak to działa? Silnik rekomendacji rozpoznaje różne potrzeby klientów i oferuje im najlepsze rekomendacje produktów, gdy odwiedzają oni dany sklep online. Remarketing zaś jest jak indywidualny konsultant zakupowy, który podąża za użytkownikiem i informuje go o najlepszych promocjach i ofertach niezależnie od tego jaką stronę www aktualnie odwiedza w sieci – tłumaczy Paweł Wyborski, prezes zarządu Quartic.

Dodatkowo system przedstawia zoptymalizowaną  i dostosowaną do potrzeb konsumenta treść, a sprzedawcy  daje wiele możliwości  personalizowania przekazu w kampaniach reklamowych, w zależności od potrzeb klientów. Połączenie tych dwóch narzędzi w zintegrowany, automatyczny system działający zarówno na stronie sklepu, jak i w całej sieci oznacza większą możliwość konwersji czy dotarcia do użytkownika z ofertą jakiej oczekuje. Na każdym etapie jego aktywności online.

Właściwe rozpoznanie potrzeb konsumentów powoduje, że wracają oni na stronę sklepu częściej, kupują więcej i polecają stronę swoim znajomym. Obecnie z dualnego systemu Quartic korzystają m.in. www.matras.pl, www.dekoria.pl czy www.sonymobile-sklep.pl.

– Nasza sprzedaż online znacząco  wzrosła odkąd używamy zarówno silnika rekomendacji jak i usługi remarketingu Quartic. Na rynku książkowym wychodzi wiele nowości, które łatwo przeoczyć. Nasi klienci to osoby nowoczesne, które często czytają bestsellery w trakcie podróży chcemy by byli zawsze na bieżąco z najnowszymi publikacjami. Dzięki spersonalizowanej rekomendacji pomagamy czytelnikom znaleźć książkę zgodną z ich zainteresowaniami lub polecamy alternatywne tytuły, które mogą ich zaciekawić. Nasi klienci mają pewność, że dostają najświeższe, dopasowane do swoich potrzeb informacje za każdym razem gdy wchodzą do sieci – mówi Jolanta Liżewska Zyzek, dyrektor marketingu Matras SA.

Silnik Quartic i remarketing to nie tylko prosta informacja o tym, jakie produkty sprzedają się najlepiej w danym sklepie i jakie przedmioty obserwują inni użytkownicy, ale także inteligentny algorytm pozwalający m.in. na zwiększenie wartości koszyka. Klient podczas zakupów może być np. informowany w czasie rzeczywistym o dodatkowych produktach z innych kategorii, które będą pasować do jego zamówienia lub o najlepszych promocjach danego dnia, a także wielu innych ofertach jakie przygotował dla niego sprzedawca.

Obecnie z systemu Quartic korzysta ponad 100 sklepów internetowych w Polsce i zagranicą m.in. Empik.pl, Merlin.pl, Praktiker.pl, Agora czy Dekoria.pl.