Czy nawyki kobiet i przyzwyczajenia mężczyzn robiących zakupy online różnią się od siebie? Odpowiedzi na to pytanie postanowił poszukać Internetowy serwis Shopzilla*. W tym celu badaniom poddano 9 tys. osób obu płci. Wyniki okazały się zaskakujące. Kobiety przywiązują większą wagę do ceny i są bardziej chętne do zakupów na wyprzedażach. Za to panowie robiąc zakupy kierują się impulsem i potrzebują… stacjonarnego komputera:

  • Mężczyźni częściej kupują towary, które przypadkowo znaleźli w sieci

Z ankiety wynika, że 33% mężczyzn decyduje się na zakupy impulsywnie, w efekcie przypadkowego surfowania w sieci. Do takich zachowań przyznaje się jedynie 26% kobiet. Jednocześnie kobiety są bardziej skore do zapisania się na sklepowe newslettery: 14% kobiet (i tylko 8% mężczyzn) decyduje się na produkty z ofert zawartych w e-mailu przysłanym przez sklep.

  • Robiąc e-zakupy kobiety częściej wybierają tablety, a mężczyźni komputery PC

15% kobiet oraz 11% mężczyzn robi zakupy przy użyciu iPada lub tablet z systemem Android. Ogólnie do zakupów online tablety wykorzystuje 13% respondentów. Najbardziej popularny sprzęt do robienia zakupów to wciąż stary dobry pecet: 87% mężczyzn i 82% kobiet wybiera stacjonarny komputer lub laptop.

  • Kobiety przywiązują większą wagę do ceny

 

77% ankietowanych pań przyznało, że cena ma istotny wpływ na ostateczną decyzję o zakupie. To zdanie podzieliło 74% mężczyzn. 71% kobiet i tylko 57% mężczyzn korzysta z wybrzedaży w internetowych sklepach

  • Panowie są ostrożniejsi

12% mężczyzn i 9% kobiet zdecydowało się na wizytę w tradycyjnym sklepie przed zakupem wybranego towaru online. 100% mężczyzn jest z Marsa, natomiast 100% kobiet pochodzi z Wenus 😉

* Shopzilla to amerykańska firma internetowa, specjalizująca się w porównywarkach cenowych. Założona w 1996 roku spółka, obecnie jest własnością Symphony Technology Group. Serwis oferuje do sprzedaży 100 milionów produktów od kilkudziesięciu tysięcy sprzedawców. Liczba regularnych klientów serwisu sięga 40 milionów osób. Badanie przeprowadzono w dniach 24 – 31 maja 2013 na osobach aktywnych w zakupach internetowych