Otto Group chce wzmocnić swoją obecność na rynku online w Rosji. Regionalny oddział międzynarodowego koncernu handlowo-usługowego zatrudni przy okazji 700 nowych pracowników.

Pieniądze pójdą głównie na rozbudowę centrum logistycznego w Twerze oraz na rozwój należącej do firmy sieci wysyłkowej DPD- Parcel Shop, a także spółki Hermes specjalizującej się w spedycji. Decyzja o włączeniu logistyki do planów inwestycyjnych Otto Group to wynik znakomitych prognoz dotyczących dalszego rozwoju sprzedaży wysyłkowej, do której wlicza się zarówno handel katalogowy, jak i sprzedaż online.

Wartość rosyjskiego rynku online wycenia się obecnie na co najmniej 8,2 mld euro, a według szacunków do 2017 roku Rosjanie będą  wydawać w sieci co najmniej 19 mld euro rocznie. „Jesteśmy przekonani, że rozwój sprzedaży wysyłkowej ma w Rosji wielki potencjał, szczególnie jeśli chodzi o e-commerce, który już teraz generuje ponad 50% wszystkich naszych obrotów. Rosja to jeden z najbardziej interesujących e-rynków sprzedaży detalicznej na świecie” – powiedział Dr. Michael Otto, prezes Otto Group.

Hermes to jedna z czołowych w Europie firm spedytorskich, specjalizujących się w dostawach do konsumentów indywidualnych. DPD to międzynarodowa firma kurierska dostarczająca dziennie prawie dwa mln paczek. Z kolei Parcel Shops to sieć spedytorska, która obsługuje przesyłki w 350 punktach zlokalizowanych w rosyjskich sieciach handlowych.

Otto Group Russia rozpoczęła swoją działalność w 2006 roku. Obroty firmy uchodzącej za lidera w branży sięgają 550 mln euro. W skład koncernu wchodzi 12 marek takich jak OTTO, Quelle, Witt, NaDom, Lascana, myToys.ru, Meggy Mall czy Bonprix.