Beatrice Mouton: E-commerce, a sprzedaż wielokanałowa

Beatrice Mouton, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych w Europie Środkowej i Wschodniej, Jones Lang LaSalle

Beatrice Mouton, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych w Europie Środkowej i Wschodniej, Jones Lang LaSalle

– E-commerce jest dzisiaj najczęściej wiązany ze sprzedażą wielokanałową, obejmującą zarówno tradycyjne sklepy, jak i sprzedaż online. E-handel stanowi zatem dodatkowy kanał dotarcia do klientów, którzy znajdują się poza geograficznym zasięgiem tradycyjnych sklepów – powiedziała portalowi Retailnet Beatrice Mouton, dyrektor działu wynajmu powierzchni handlowych w Europie Środkowej i Wschodniej, Jones Lang LaSalle.

– Sprzedawcy muszą w tej chwili na bieżąco reagować na dynamicznie zmieniające się potrzeby swoich klientów oferując usługę, która łączy najlepsze cechy obu kanałów. Dla części sprzedawców, e-commerce jest kanałem komplementarnym, dla innych natomiast głównym kanałem dystrybucji. Niektórzy eksperci rynkowi wieszczą koniec zakupów w formie, w jakiej znaliśmy je do tej pory. Pozostają natomiast wyzwania związane z zachowaniem równowagi pomiędzy sprzedażą tradycyjną i online.

– Niektóre sektory odczuwają wpływ handlu internetowego bardziej niż inne – w ich przypadku może się okazać konieczne odejście od tradycyjnych sklepów w stronę modelu opartego głównie na sprzedaży internetowej. Do tej pory zjawisko to dotknęło w największym stopniu sektor multimediów. Np. w Wielkiej Brytanii, sklepy z multimediami i księgarnie znikają z ulic handlowych. W Europie Środkowo – Wschodniej natomiast rynek ten zmierza w kierunku mniejszych sklepów.

– Jednakże, w przypadku innych sektorów, klienci nadal preferują wizytę w tradycyjnym sklepie dającą możliwość obejrzenia produktu przed dokonaniem zakupu. Oczywiście, takie zachowanie nie gwarantuje, że klienci kupią produkt w czasie wizyty w sklepie, a nie później w domu za pośrednictwem internetu.

– W miarę jak sprzedawcy lepiej poznają preferencje klientów, będą mieli coraz pełniejsza wiedzę o tym jak zapewnić najwyższy standard obsługi, jakie opcje przeglądania, zakupu, dostawy i zwrotu oferować, a także – co za tym idzie – jaka infrastruktura jest niezbędna, aby cały proces przebiegał bez zarzutu. W wielu przypadkach może to oznaczać redukcje liczby tradycyjnych sklepów i koncentrację na najbardziej strategicznych lokalizacjach.

– W Europie Środkowej funkcjonują marki, prowadzące sprzedaż wyłącznie internetową lub wielokanałową, ale najsilniej zwrot w kierunku e-handlu zaznacza się w Europie Zachodniej. Przykładowo, według raportu Morgan Stanley Research, Wielka Brytania zajmuje w tej chwili pierwsze miejsce pod względem wydatków na zakupy online przypadających na jednego mieszkańca – dodała Beatrice Mouton.

Podczas Shopping Center Forum Fall Edition, które odbędzie się w dniach 18-19 września 2013 Beatrice Mouton przedstawi prezentację pod tytułem Zmiana jako jedyna niezmienna: rewolucja czyli narodziny multi-channel retailing. Więcej informacji na temat Forum znajduje się tutaj.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016