Plaza Centers: polskie centra z dobrym wynikiem

Zgorzelec Plaza

Zgorzelec Plaza

W pierwszym półroczu 2013 roku spółka Plaza Centers zanotowała łączną stratę na poziomie 81 mln euro – podano w komunikacie spółki.

Według przedstawicieli firmy około 61 mln euro straty to wynik odpisów wartości nieruchomości handlowych w Serbii, Czechach, Indiach i w Grecji.

Spółce udało się podnieść m.in. średni wskaźnik skomercjalizowania powierzchni handlowej w swoich obiektach do 89 proc. (pod koniec 2012 roku było to 88 proc.).

Na liście najważniejszych wydarzeń okresu rozliczeniowego znajduje się sprzedaż centrum handlowego w Indiach oraz dobre wyniki niektórych centrów handlowych, jak Zgorzelec Plaza (wzrost odwiedzalności w skali roku o 42 proc.) oraz Toruń Plaza (wzrost odwiedzalności o 20 proc.).

Przedstawiciele spółki poinformowali, że trudności na europejskich rynkach powodują rozważne podejście do nowych projektów i inwestycji. Co oznacza, że firma będzie w najbliższym czasie realizowała inwestycje z zapewnionym zewnętrznym finansowaniem.

Łączny zysk z działających centrów handlowych w pierwszym półroczu wyniósł 14,3 mln euro (w połowie ubiegłego roku było to 14,1 mln euro). O 1 mln euro spadł zysk z działalności obiektów rekreacyjnych i hazardowych.

Plaza Centers dysponuje obecnie 7. centrami handlowymi w Europie i Indiach. Spółka przygotowuje się do realizacji kolejnych 22 projektów.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016