Fani marek najbardziej aktywni na Facebook’u w czwartek

Facebook

Facebook jakiś czas temu udostępnił nowe narzędzie, dzięki któremu można sprawdzić, kiedy fani danej marki logują się do serwisu. Od tej pory możliwe jest publikowanie postów w momentach, w których jesteśmy pewni, że obejrzy je jak największa liczba fanów.

Informacja, że fani poszczególnych marek zwykle logują się pomiędzy godziną 9 a 21 nie powinna być dla nikogo nowością. Godzina poranna zmienia się jeśli chodzi o marki lokalne – niektórzy logują się do Facebooka już nawet o 6 rano. Natomiast im bardziej globalny zasięg ma dana marka, a co za tym idzie – bardziej globalną publiczność, mieszkającą w różnych strefach czasowych, tym mniej można się przejmować godzinami, w których publikowane są posty.

Oczywiście każda marka powinna dostosować godziny publikacji do swojej grupy docelowej i uwzględnić przy tym jej zwyczaje i upodobania. Aktywność fanów uzależniona jest od godzin w których pracują, są w szkole lub na uczelni, a także od czynników zewnętrznych takich, jak np. godziny emisji popularnych seriali telewizyjnych, czy meczy piłki nożnej. Godzin publikacji postów nie należy też zmieniać nagle – jeśli dotychczas publikowaliśmy o stałej porze, część fanów będzie właśnie w tym czasie oczekiwać kolejnego wpisu.

Jednak wiedza, że fani w danym czasie oglądają to, co publikujemy to jeszcze nie wszystko. Trzeba też wiedzieć, w jakich godzinach są oni najbardziej aktywni, czyli kiedy możemy liczyć na to, że nasz post zostanie skomentowany lub udostępniony dalej. Jak wynika z analizy Sotrender, największa aktywność fanów przypada na godzinę 12, 17 i 21. Dzięki tej wiedzy możemy tak dostosować naszą komunikację, aby nasze wpisy trafiały do jak najszerszego grona odbiorców.

Badania aktywności każdego dnia tygodnia pokazują, że największy zasięg mają posty publikowane od czwartku do soboty. Dla większości marek wziętych pod uwagę w badaniu najlepszym dniem tygodnia był czwartek. Aktywność fanów tego dnia wzrasta aż o 18% w porównaniu z początkiem tygodnia. Warto o tym pamiętać i to właśnie w tym dniu publikować najważniejsze posty, np. informacje o nowym produkcie, czy o aktualnych promocjach.

Żadna z marek natomiast nie zarejestrowała maksymalnego ruchu w poniedziałek lub wtorek – wszystko wskazuje więc na to, że w tych dniach jesteśmy najmniej zainteresowani tym, co dana marka ma nam do zakomunikowania. Być może dlatego, że początek tygodnia generuje więcej obowiązków, zarówno w pracy, jak i w życiu prywatnym.

– Każda informacja jest obecnie na wagę złota – to na podstawie danych o fanach przygotowywane są strategie działalności marek w portalach społecznościowych. Każdą pozyskaną informację można mądrze wykorzystać. – mówi Izabela Mikruta, Management Board Assistant Grupa 365NET. – Dotychczas gromadzone dane o fanach pozwalały na dopasowanie pod grono odbiorców treści publikowanych postów. Obecnie świadomość, w którym momencie dnia fani są najbardziej aktywni niemalże gwarantuje, że te opublikowane posty zauważą.

Reklama

Galeria Jurajska