Według najnowszych badań, firmy działające w branży ecommerce zwiększają sprzedaż dzięki akcjom społecznym. Za tegorocznego raportu firmy Edelman wynika, że 53 proc. użytkowników internetu chętniej zrobi zakupy u detalisty zaangażowanego społecznie niż u tego, który nie prowadzi tego typu działalności. Akcje charytatywne są nie tylko sposobem na odwdzięczenie się za zaufanie klientów, ale też metodą na pozycjonowanie marki.

Działania filantropijne są bardziej efektywne wizerunkowo, gdy kampania jest autentyczna i ma dobre odzwierciedlenie w mediach społecznościowych. W branży ecommerce takich przykładów jest wiele. Warby Parker, firma zajmująca się handlem okularami przez internet, na swojej stronie internetowej prowadzi kampanię pod hasłem „Kup parę, oddaj parę”. Współpracuje z organizacjami non-profit, dofinansowując oraz dostarczając szkła optyczne przedsiębiorcom w krajach rozwijających się. Ci z kolei sprzedają je w niższych cenach osobom, których nigdy nie byłoby stać na kupienie okularów.

Organizacją społeczną, którą powinien się zainteresować każdy sprzedawca internetowy jest Charity: water, która walczy o dostęp do czystej wody dla mieszkańców ubogich państw. Przede wszystkim, stowarzyszenie ma dużą liczbę fanów w mediach społecznościowych. Na Twitterze śledzi ją więcej osób niż jakąkolwiek inną organizację zajmującą się działalnością społeczną, a fanpage Charity: water na Facebooku ma ponad 260 tys. „lajków”. Organizacja jest też jedną z pierwszych dwudziestu marek zarejestrowanych na Instagramie, gdzie ma obecnie 150 tys. fanów.

To właśnie nacisk na stronę wizualną w relacjach z prowadzonych akcji zachęca ludzi i firmy do wpłacania dotacji. Charity: water dokumentuje wszystkie swoje działania związane z dystrybucją wody i zamieszcza je w mediach społecznościowych. Jak rzadko zdjęcia i filmy dają donatorom poczucie, że zebrane pieniądze zostały właściwie spożytkowane.