Płatności mobilne coraz popularniejsze

Usługi mobilne

Usługi mobilne

Analitycy prognozują, że zwiększające się zainteresowanie smartfonami i tabletami pozytywnie wpłynie na popularność płatności mobilnych. Dynamiczny rozwój technologii może sprawić że już do 2015 roku wartość transakcji przeprowadzanych mobilnie będzie wynosiła w Polsce ok. 9,4 mld dolarów.

Płatności mobilne w Polsce zyskują coraz większą popularność. I mowa tu nie tylko o telefonie komórkowym ale też o np. tablecie. Płatność mobilną od internetowej odróżnia fakt, że aby dokonać tej pierwszej musimy mieć na swoim urządzeniu zainstalowaną specjalną aplikację. Jednak w miarę rozwoju technologii różnica w sposobie płacenia zacznie się zacierać.

Naprzeciw klientom wyszły największe polskie banki – PKO Bank Polski, Alior Bank, Bank Millenium, Bank Zachodni WBK, BRE Bank, ING Bank Śląski. Będą współpracować nad stworzeniem wspólnego standardu m-płatności. Dodatkowo do projektu będzie mógł przystąpić każdy bank, który będzie chciał rozwinąć swoją ofertę płatniczą.

– Standaryzacja płatności mobilnych zmniejszy koszty funkcjonowania w porównaniu z ponoszonymi za korzystanie z kart płatniczych. A udostępnienie oferty większej liczbie klientów umożliwi dokonywanie płatności na szeroką skalę  nie tylko w sklepach tradycyjnych, ale i internetowych – mówi Andrzej Okoń, Mobile Marketing Manager Grupa 365 Net. -Korzystanie z bankomatów czy przelewanie środków na konto stanie się o wiele łatwiejsze.

Co do samego standardu istnieje prawdopodobieństwo że będzie on podobny do IKO należącego do PKO. Ale także używanie NFC (z ang. Komunikacja Bliskiego Zasięgu) na karcie sim wciąż jest najbardziej popularną formą płatności mobilnej. Kartami płatniczymi funkcjonującymi  w standardach MasterCard Paypass lub Visa payWave można od dawna płacić w więcej niż 120 tys. terminali – podają analitycy.

– Działania na rzecz ulepszenia technologii płatności mobilnych pomagają tworzyć rozwiązania jak najbardziej otwarte i elastyczne. Stworzenie wspólnego standardu płatności mobilnej na pewno pomoże użytkownikom w dokonywaniu płatności pomiędzy bankami, a także pomiędzy sobą. Odbieranie jednej opcji poprzez tworzenie drugiej nie musi wcale mieć miejsca. Użytkownik powinien mieć dostęp do wszystkich udogodnień związanych z płatnościami. Powinien też mieć zapewnione bezpieczeństwo obracania swoimi środkami, bez względu na to jaką opcję wybierze – podają przedstawiciele z firmy Grupa 365 Net.

Reklama

Galeria Jurajska