Statystycznie klienci za pośrednictwem internetu kupują jedną rzecz, a w sklepie około trzech. Główne zadanie, jakie stoi więc przed centrami handlowymi polega na przyciągnięciu uwagi klienta i zbudowaniu w jego świadomości pozytywnego skojarzenia z miejscem.

Im więcej oryginalności i kreatywności, tym lepiej. Nic więc dziwnego, że coraz więcej obiektów handlowych korzysta z nowatorskich rozwiązań podsuwanych przez media społecznościowe, które można połączyć z tradycyjną ścieżką przekazu – czytamy w raporcie po kampanii przygotowanej dla poznańskiej Galerii Malta.

Celem kampanii było przygotowanie strategii reklamowej zawierającej prosprzedażowe elementy. Promowanie informacji o wyprzedaży sezonowej w social media (główne działania koncentrowały się w kanale Facebook, kanał Pinterest i Youtube wykorzystane zostały pomocniczo), w internecie oraz za pośrednictwem tradycyjnych mediów.

Grupą docelową byli mieszkańcy miasta Poznania i okolic (szczególnie kobiety w wieku 25-40 lat), internauci aktywnie korzystający z kanałów social media.

Motywem przewodnim całej kampanii było połączenie czerwcowych wyprzedaży w Galerii Malta z okazją do przeżycia wyjątkowych wakacji. Ciekawie skonstruowany mechanizm promocji przeplatał świat realny (ambienty w sklepach, unikalne oferty stylizacji w niezwykle atrakcyjnych cenach) ze światem wirtualnym (interaktywne stoisko w konwencji linii lotniczych, na którym można było zagrać w Wakacyjne Memory, grafiki na profilu Facebook oraz Pinterest). W celu podwyższenia efektywności działań promocyjnych, zastosowano elementy gamifikacji.

W ramach kampanii przeprowadzono Presale Day – jednodniową wyprzedaż first minute, która poprzedzała akcję regularnej wyprzedaży. Na 4 dni przed startem Presale Day utworzono kampanię na Facebooku. Na profilu Galerii Malta prezentowane były stylizacje odzieżowe, jakie można znaleźć w butikach. Całość objęta była znacznymi rabatami.

W ramach kampanii właściwej – promującej letnie wyprzedaże przygotowano m.in. konkurs pro-sprzedażowy Wakacyjne Memory, którego cotygodniowe wyniki publikowane były na fanpage’u Galerii Malta na portalu Facebook. Dodatkowo co tydzień publikowane były stylizacje podobne do tych z akcji PreSale Day. Znalazły się one również na tablicach w Pintereście.

Ponadto zorganizowano pikniki rodzinne – od maja do sierpnia, w każdą drugą sobotę miesiąca przed Galerią Malta. Relacje fotograficzne i filmowe ze spotkań umieszczono na Pintereście oraz YouTube.

Kampanię wspierały także reklamy w mediach lokalnych (prasa, radio) oraz na outdoorze i Facebooku – przygotowane były spoty radiowe informujące o akcji wyprzedażowej, pojawiły się również bannery w internetowym wydaniu gazety lokalnej. Na potrzeby kampanii wykorzystano także billboardy miejskie, utworzono dedykowane reklamy na Facebooku.

Efekty kampanii to m.in. wzrost liczby fanów na Facebooku. Podczas majowych i czerwcowych działań na Facebooku, których punktem centralnym były wydarzenia takie jak Presale Day i Wakacyjne Memory, liczba fanów profilu wzrosła o ponad 19 proc. Aplikację Presale Day odwiedzono 3305 razy. Wskutek bezpośrednich działań promocyjnych – kampanii reklamowych – przybyło 4799 fanów, łącznie w trakcie trwania całej kampanii  centrum pozyskalo 5444 fanów profilu Galerii Malta na Facebooku.

Kampanię dla Galerii Malta zrealizowała w całości Grupa Fresh.

Galeria Malta to centrum handlowo-rozrywkowe w zachodniej Polsce, W Galerii Malta jest ponad 160 sklepów, punkty usługowe, wielosalowe kino Multikino, klub fitness oraz liczne kawiarnie i restauracje. Obiekt ma 54 tys. mkw. powierzchni handlowej. Właścicielem Galerii Malta jest firma Neinver, która będzie uczestnikiem Shopping Center Forum i swoje projekty zaprezentuje przy stoisku 5.6