Sfinalizowano zakup Galerii Dominikańskiej

Galeria Dominikańska

Galeria Dominikańska

Atrium European Real Estate sfinalizował zakup Galerii Dominikańskiej, centrum handlowego we Wrocławiu o powierzchni 32,9 tys. mkw., za łączną kwotę 151,7 mln euro.

Grupa Atrium nabyła Galerię Dominikańską od spółki joint venture składającej się z Otto Family i Deutsche EuroShop AG. Zarządcą centrum handlowego pozostanie ECE, w ścisłej współpracy z wewnętrznym zespołem Atrium.

Dzięki przejęciu Galerii Dominikańskiej, portfel centrów handlowych Atrium w Polsce odpowiada obecnie 50,4 proc. całej wartości rynkowej portfela dochodowego Grupy (dotychczas było to 47 proc.). Ponadto zaangażowanie Atrium na rynkach regionu, z oceną inwestycyjną na poziomie co najmniej A-, wynosi obecnie 75,1 proc., co oznacza wzrost w stosunku do 30 czerwca 2013 r., kiedy wynosiło 73,4 proc.

– Galeria Dominikańska to bardzo dobry przykład na to, jakie aktywa chcemy kupować. Sfinalizowanie tej transakcji wzmacnia nasz portfel, uzupełniając go o wysokiej jakości centrum handlowe, którego powierzchnia została w całości wynajęta, doskonale zlokalizowane w jednym z największych miast naszego regionu – powiedziała Rachel Lavine, dyrektor generalny Atrium, w następujący sposób skomentowała zakup.

Galeria Dominikańska to w pełni wynajęte centrum handlowe klasy A. Jej powierzchnia najmu brutto wynosi około 32,9 tys. mkw. i zajmuje trzy kondygnacje, na których znajdują się 102 lokale, siłownia wynajęta przez AM Fitness Club oraz około 1250 mkw. powierzchni biurowej. Głównymi najemcami są supermarket Carrefour i Media Markt. Pozostałe lokale zajmuje szereg międzynarodowych i lokalnych marek detalicznych, takich jak Van Graaf, Zara, Pull & Bear, Bershka, Benetton, Douglas, Sephora, Mango, Max Mara, New Yorker i Reserved. Dodatkowo galeria oferuje wiele atrakcyjnych punktów gastronomicznych i rozrywkowych. Średni okres obowiązywania wszystkich umów najmu przekracza 6 lat. Ponadto w centrum znajduje się ponad 900 miejsc parkingowych.

Galeria Dominikańska została otwarta w 2001 roku i jest czołowym centrum handlowym we Wrocławiu – czwartym, co do wielkości mieście w Polsce, stolicy Dolnego Śląska, zamieszkiwanym przez około 630 000 mieszkańców. Położona jest w pierwszorzędnej lokalizacji w samym sercu miasta, tuż obok zabytkowej starówki i przy obwodnicy śródmiejskiej. Można do niej dojechać dziewięcioma liniami tramwajowymi i pięcioma liniami autobusowymi, których przystanki są zlokalizowane przed galerią. Szerszy zasięg jej działalności obejmuje ok. miliona potencjalnych klientów, z których 580 tys. mieszka w odległości umożliwiającej dojazd w ciągu 15 minut.

Atrium to wiodąca spółka sektora nieruchomości prowadząca działalność głównie w zakresie inwestowania w centra handlowe w Europie Środkowo-Wschodniej, zarządzania nimi i ich rozwoju. Według stanu na 30 czerwca 2013 r. (bez uwzględnienia Galerii Dominikańskiej), Grupa posiadała 156 centrów handlowych o łącznej wartości rynkowej 2,20 mld euro, położonych w siedmiu krajach, o łącznej powierzchni najmu brutto wynoszącej 1,245 mln mkw. W 2012 r. Atrium osiągnęło dochód brutto z najmu na poziomie 193,5 mln euro.

Spółka ma siedzibę na wyspie Jersey i jest podwójnie notowana – na giełdzie w Wiedniu oraz Euronext Amsterdam, gdzie jest oznaczona symbolem ATRS.

Przedstawiciele Atrium będą uczestnikami Shopping Center Forum. Firma zaprezentuje swoje projekty przy stoisku 5.5.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016