Sklep TextilMarket
Sklep TextilMarket

– Wymiana loga sklepów TextilMarket związana jest z koniecznością odświeżenia pozytywnego i nowoczesnego wizerunku spółki. Skrócenie nazwy przy jednoczesnym posługiwaniu się w logotypie napisem Textilmarket ułatwi nam sprawne zarządzanie komunikacją marketingową – powiedział Radosław Wiśniewski, prezes zarządu Redan SA.

– Dodatkowo odświeżenie loga ma związek z naszymi pracami związanymi z budową w oparciu o sieć sklepów dyskontowych platformy sprzedaży e-commerce. Wymiana logotypu w sklepach tradycyjnych będzie następowała stopniowo i jest zaplanowana na kilkanaście miesięcy. Na dzień dzisiejszy otworzyliśmy trzy palcówki z odświeżonym logotypem – dodał Radosław Wiśniewski.

W sierpniu uruchomione zostały dwa dyskonty TextilMarket, które jako pierwsze mają szyld z nowym logotypem TXM w Dzierżoniowie i Kozienicach (zmiana lokalizacji sklepu). W dalszym ciągu poszerzana jest sieć placówek prowadzona przez ajentów. Obecnie w tej formie działają 24 sklepy – nowo otwarte lub przejęte przez ajenta. Do końca 2013 roku planowane jest przejęcie przez ajentów jeszcze 20 działających w ramach sieci marketów.

Wynik sieci TextilMarket w pierwszym półroczu 2013 roku, na poziomie zysku przed opodatkowaniem, był o 3,7 mln zł lepszy niż w roku ubiegłym i wyniósł 2,4 mln zł. Obroty w tym okresie wzrosły o 4,1 proc. do 106,1 mln zł. Marża brutto poprawiła się o 6,5 proc. do 42,9 mln zł, podczas gdy koszty sprzedaży i ogólnego zarządu spadły o 1,1 proc. do 39,3 mln zł. Na poprawę wyników bardzo pozytywny wpływ miało przede wszystkim znaczące uatrakcyjnienie oferty w sklepach, również poprzez wcześniejszą wyprzedaż towarów nierotujących. Usprawnione zostały działania wspierające sprzedaż i nadzór nad sklepami. Do tego nałożyły się oszczędności wynikające z renegocjacji stawek czynszowych, zmniejszenia liczby pracowników w sklepach i optymalizacji kosztów centrali. Zarząd spółki Redan zakłada, że pozytywny trend poprawy wyników TextilMarketu będzie kontynuowany w kolejnych miesiącach. Na koniec lipca 2013 roku sieć TextilMarket obejmowała 276 sklepów.

Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 500 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy Textilmarket. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.