Asda, brytyjska sieć supermarketów należąca do amerykańskiego koncernu Wal-Mart zamierza intensywnie inwestować w rozwój sprzedaży wielokanałowej oraz nowe technologie.

Najnowsze kwartalne wyniki sprzedażowe pokazały niewielkie spowolnienie dynamiki wzrostu przychodów firmy. W drugim kwartale tego roku przychody firmy zwiększyły się o 0,7 % rok do roku, podczas gdy w pierwszym kwartale wskaźnik ten wyniósł 1,3 %. Spółka tłumaczy te wyniki niezbyt optymistycznym nastrojom brytyjskich konsumentów, którzy nadal szukają oszczędności w codziennych wydatkach.

Aby wyjść naprzeciw ich zapotrzebowaniom, Asda chce inwestować w rozwój sprzedaży z wykorzystaniem nowych kanałów. Na strategię słynącej z niskich cen sieci składa się m.in. dalsza praca nad rozbudową usługi „Click and collect”, która pozwala konsumentom zamawiać zakupy online i odebrać je w wybranym sklepie tego samego dnia, a także rozwój serwisu zakupowego z wykorzystaniem urządzeń mobilnych.

„Potrzeby naszych klientów dyktują kierunek, w którym chcemy się rozwijać. Wierzymy, że pozwoli on nam na dalszy rozwój zarówno sprzedaży w sklepach wielkopowierzchniowych, jak i nowymi kanałami” – powiedział prezes sieci Asda, Andy Clarke. Przy wprowadzaniu innowacji technologicznych detalista skorzysta z dotychczasowych doświadczeń swojej spółki-matki.

W 2012 roku na e-zakupy Brytyjczycy przeznaczyli 4,5% wszystkich pieniędzy wydanych w sieciach supermarketów – podaje w raporcie firma badawcza Kantar Worldpanel. Według jej analityków w ubiegłym roku Asda miała 17,1% udziału w tym rynku, zajmując drugie miejsce za Tesco z 30,2% udziału w rynku.

Asda to sieć supermarketów z żywnością i produktami codziennego użytku, która powstała w 1949 roku w Leeds. W ostatnich latach firma uruchomiła własną sieć telefonii komórkowej oraz zaczęła prowadzić usługi finansowe dla klientów. W ponad 500 sklepach w Wielkiej Brytanii detalista zatrudnia 175 tys osób. W ubiegłym roku spółka zarobiła na czysto 630 mln dolarów.