Zmniejszenie liczby restauracji przyniosło efekty

Restauracja Sphinx

Restauracja Sphinx

Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło, w pierwszym półroczu 2013 r. zwiększyła przychody ze sprzedaży do 85,96 mln zł, czyli o 2,32 mln zł w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Grupa w minionym półroczu odnotowała również zysk operacyjny w wysokości 608 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej notowała 5,56 mln zł straty na tym poziomie. O ponad 73 proc. Sfinks poprawił też wynik na poziomie netto – strata w pierwszej połowie br. wyniosła (-)2,19 mln zł wobec (-)8,18 mln zł na koniec czerwca 2012 roku.

– W pierwszym półroczu zwiększyliśmy przychody, choć dysponowaliśmy mniejszą liczbą restauracji niż rok wcześniej. Do tej pory bowiem, mimo iż wciąż otwieramy nowe lokale, zamykaliśmy punkty, które przynosiły za niskie jak na nasze oczekiwania wyniki. Działania takie wsparte dalszą optymalizacją wewnętrznych procesów przynoszą doskonałe efekty w zakresie zwiększania rentowności – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

W pierwszej połowie tego roku obniżyliśmy koszty sprzedaży o 2 proc. i poprawiliśmy wynik operacyjny o 6,17 mln zł, mimo iż w tym czasie ponieśliśmy wydatki na trzy duże kampanie marketingowe na rzecz sieci Sphinx, także w telewizji. W rezultacie, podobnie jak w drugiej połowie ubiegłego roku, również w ciągu pierwszych 6 miesięcy tego roku odnotowaliśmy zysk na poziomie operacyjnym. To pokazuje, że zmiany, jakie wprowadzamy w Sfinksie, pozwalają naszej grupie konsekwentnie poprawiać wyniki – dodaje Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

W pierwszej połowie 2013 roku Sfinks otworzył 4 restauracje, a 3 kolejne w trakcie wakacji. Wszystkie lokale znajdują się w galeriach handlowych lub centrach miast. Cztery restauracje zostały otwarte w Warszawie, a po jednej w Poznaniu, Krakowie i Świnoujściu.

Sfinks Polska zarządza 109 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 91 restauracji Sphinx (segment casual dining), 11 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 7 restauracjami WOOK (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.

Reklama

Galeria Jurajska