Nowy prezes Ikea nie chce dynamicznej ekspansji

Peter Agnefjäll, prezes Ikea

Od września 2013 Peter Agnefjäll rozpoczął swoją pracę na stanowisku Prezesa i Dyrektora Generalnego Grupy Ikea. Zamierza kontynuować ambitną strategię rozwoju spółki, mającą na celu podwojenie skali działalności firmy do 2020 roku, tak aby Ikea stała się jeszcze bardziej dostępna dla wielu ludzi.

W wywiadzie, udzielonym „Financial Times”, nowy szef Ikea zapowiedział, że będzie chciał zmniejszyć liczbę otwarć nowych sklepów. W tym roku Ikea otworzy pięć nowych sklepów – to według Agnefjälla bardzo mało. Pytany o deklaracje swojego poprzednika Mikaela Ohlssona, który chciał uruchamiać 20-25 nowych sklepów rocznie, powiedział, że nie widzi potrzeby tak szybkiej ekspansji Ikei.

– Ikea znajduje się w fantastycznej sytuacji – nasza aktywność na większości rynków wciąż może wzrastać, a nasza pozycja finansowa pozwala nam myśleć długoterminowo. Jednym z głównych powodów, dla których rozpocząłem współpracę z Ikea jest fakt, że jest to spółka, która działa w oparciu o wartości i która pragnie wywierać pozytywny wpływ na ludzi i społeczności. Dlatego właśnie, zrównoważony rozwój jest integralną częścią wszystkiego, co robimy. Zrównoważony rozwój nie powinien być luksusem, ale czymś dostępnym dla wielu ludzi – mówi Peter Agnefjäll.

Peter Agnefjäll zdobył w Ikea szerokie doświadczenie. Swoją karierę zaczynał w 1995 roku pracując w sklepie; był również asystentem założyciela, Ingvara Kamprada. Do zeszłego roku Peter Agnefjäll był Kierownikiem Sprzedaży Detalicznej w Grupie Ikea w Szwecji. W ciągu ostatniego roku pracował u boku poprzedniego Dyrektora Generalnego, Mikaela Ohlssona, przygotowując się do objęcia stanowiska Dyrektora Generalnego.

– Serdecznie witam Petera jako nowego Dyrektora Generalnego Grupy Ikea. Jego umiejętność słuchania i analizowania, w połączniu z decyzyjnością zapewnią dobre przywództwo w nadchodzących latach, kiedy to Ikea będzie się nadal rozwijała w oparciu o politykę, w której duży nacisk położony jest na opłacalność – mówi Göran Grosskopf, Przewodniczący Rady Nadzorczej Ingka Holding BV – spółki matki Grupy Ikea.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska