Action planuje rozwój poza Polską

Salon sieci Sferis

Salon sieci Sferis

W pierwszym półroczu 2013 roku GK Action SA osiągnęła 2 121 122 tys. zł przychodów ze sprzedaży i 28 370 tys. zł zysku netto, czyli odpowiednio o 37,7 proc. i 38,7 proc. więcej niż  w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Wypracowane wyniki, jak poinformowano, są efektem wzrostu sprzedaży na rynku krajowym i zagranicznym. Kluczowymi dla dalszego dynamicznego rozwoju spółki były działania, podejmowane na rzecz sfinalizowanego już w III kwartale br. zakupu Devil GmbH.

– Utrzymanie efektywnego i sprawnego biznesu przy tak dynamicznym rozwoju jest sztuką, a nam to wychodzi. Skupiliśmy się na tworzeniu przewag konkurencyjnych przy wykorzystaniu zróżnicowanego asortymentu i zasobów całej Grupy Kapitałowej. Stale poszukujemy nowych kontraktów handlowych i sposobów wykorzystania ich w istniejących kanałach sprzedaży. Ta strategia buduje wartość nie tylko dla nas, ale też dla naszych partnerów biznesowych, pokazujemy bowiem resellerom nowe obszary wzrostu – komentuje Piotr Bieliński, prezes zarządu Action SA.

– Chcemy zwiększyć rolę Action na międzynarodowym rynku dystrybucji. Od dłuższego czasu analizujemy zagraniczne spółki, szukając tej, która najlepiej wpasuje się w nasz model biznesowy. Te działania nie mogą być jednak oderwane od naszego biznesu w Polsce, o który nie przestajemy dbać. Nadal widzimy w nim duży potencjał, a wypracowane wzrosty na poziomie ponad 23 proc. tylko to potwierdzają. Rodzimy rynek jest naszą bazą i minie trochę czasu zanim działalność poza krajem zdominuje strukturę przychodów Grupy Kapitałowej. Oczywiście dynamiczny rozwój poza Polską jest naszym celem – komentuje Piotr Bieliński.

Istotnym obszarem wzrostu w I półroczu 2013 był eksport. – Działania prowadzone za granicą mają kluczowe znaczenie dla naszych marek własnych. W pierwszym półroczu ActiveJet był drugim najważniejszym pod względem efektywności działem w firmie. Jeszcze bez niemieckiej spółki w portfelu eksportowaliśmy ActiveJet na kilkanaście europejskich rynków. Teraz będzie nam zdecydowanie łatwiej budować rozpoznawalność i sprzedaż marki w Niemczech i innych krajach Unii Europejskiej – dodaje Piotr Bieliński.

Według opublikowanej w kwietniu br. prognozy finansowej, skonsolidowane przychody spółki w 2013 roku wyniosą 4 218 737 tys. zł., a skonsolidowany zysk netto 54 855 tys. zł. Po pierwszym półroczu 2013 prognoza została zrealizowana w ponad 50 proc., co oznacza szybsze od zakładanego tempo.

Action SA jest jednym z największych dystrybutorów sprzętu IT, RTV/AGD w Polsce. Od 2006 r. spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Action dystrybuuje produkty największych dostawców na świecie, jest również producentem sprzętu IT, biurowego i materiałów eksploatacyjnych pod własnymi markami Actina, ActiveJet i Actis.

Action SA jest właścicielem sieci Sferis oferującej urządzenia IT i RTV/AGD. Sferis istnieje na rynku od 1992 roku. Salony własne sieci Sferis są zlokalizowane w centrach handlowych największych miast w Polsce (Silesia City Center w Katowicach, Atrium Targówek w Warszawie). Spółka prowadzi także salony partnerskie i stoiska typu wyspa.

Spółka Action na koniec marca 2013 roku posiadała 192 punkty sprzedaży detalicznej, w tym 118 salonów partnerskich, 26 salonów własnych oraz 48 wysp handlowych.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016