Wojciech Buczkowski, prezesa zarządu Komputronik SA
Wojciech Buczkowski, prezesa zarządu Komputronik SA

Komputronik SA, dystrybutor sprzętu komputerowego w Polsce oraz operator sklepu internetowego www.komputronik.pl, według wstępnych danych (z uwzględnieniem prognoz dotyczących otrzymania bonusów i premii posprzedażnych od producentów), w sierpniu 2013 roku wypracował w ujęciu jednostkowym szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży towarów i usług o wartości 8,5 mln zł wobec 7,05 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku (wzrost o 20,6 proc.).

Narastająco, w okresie od kwietnia do sierpnia 2013 roku szacunkowy zysk handlowy wyniósł 44,4 mln zł, wobec 31,19 mln zł w tym samym okresie ubiegłego roku, co oznacza wzrost o ponad 42,4 proc. We wskazanym okresie nie wystąpiły zdarzenia jednorazowe o istotnym wpływie na wyniki handlowe spółki.

– Mimo obserwowanej stagnacji w segmencie konsumenckiej sprzedaży komputerów osobistych, widzimy wyraźne ożywienie w sprzedaży innych grup produktowych, głównie sprzętu mobilnego takiego jak tablety czy smartfony. Bardzo pozytywnie oceniamy także sprzedaż biznesową do segmentu małych i średnich przedsiębiorstw – po tradycyjnie spokojnych miesiącach wakacyjnych, końcówka sierpnia i początek września przyniosły wyraźne ożywienie ze strony tego segmentu klientów. Pozytywnie oceniamy również naszą pozycję branżową. Obecnie notujemy największą dynamikę wzrostu przychodów, wraz z którą obserwujemy także wzrost osiąganych dochodów i zysków. Wierzymy, że wyniki bieżącego roku obrachunkowego będą wyraźnie lepsze od zeszłorocznych – mówi Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik SA.

– Z dużym zadowoleniem obserwujemy wzrost zainteresowania naszym flagowym projektem detalicznym – Komputronik Megastore w Warszawie odwiedza coraz więcej klientów. Doceniają bardzo szeroki wybór produktów, świetną ekspozycję i niespotykaną w innych miejscach pomoc ze strony fachowców. Dzięki strategii, która zakłada możliwość negocjowania cen do poziomów, które można znaleźć w tanich sklepach internetowych, sprzedaż dynamicznie rośnie. Mamy podstawy przypuszczać, że wrzesień przyniesie pierwsze zyski w ramach tego projektu – dodaje Wojciech Buczkowski.

Podczas Shopping Center Forum 2013 będzie można porozmawiać na temat ekspansji marki z Alicją Zaradą, managerem ds. rozwoju sieci z firmy Komputronik SA. Więcej informacji na temat SCF, które odbędzie się w Warszawie w dniach 18-19 września znajduje się tutaj.