Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann-Obuwie

– W bieżącym roku otworzyliśmy na razie 10. nowych sklepów. Jednak do końca 2013 w planach mamy kolejne 16. placówek. Mniejsza liczba otwarć w pierwszym półroczu to efekt przedłużającej się zimy, a co za tym idzie gorszego pierwszego kwartału roku – powiedział portalowi Retailnet Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann-Obuwie sp. z o.o., który będzie uczestnikiem wrześniowej edycji Shopping Center Forum 2013.

– Zmiany na rynku obuwniczym są widoczne zarówno z punktu widzenia uczestników gry rynkowej, jak i z punktu widzenia konsumentów. Planując rozwój Deichmann w Polsce bierzemy więc pod uwagę, iż sieć wypełnia już dość szczelnie terytorium kraju. Musimy też pamiętać o konieczności unikania efektu wewnętrznej kanibalizacji sieci, czyli utraty obrotów przez stare sklepy na rzecz nowych. Liczymy więc, że w najbliższych 5 latach będziemy otwierać średnio około 15 sklepów rocznie.

– Konsekwentnie realizujemy założony plan rozwoju, a nasze wyniki sprzedażowe są na zadowalającym poziomie. Kolejny raz okazało się, że jesteśmy firmą kryzysoodporną, nie tylko dlatego, że oferujemy markowe obuwie po korzystnych cenach, ale również, co chętnie podkreślamy, finansujemy rozwój wyłącznie z własnych środków. Warto także wspomnieć, że obserwujemy zmiany, jeśli chodzi o zachowania klientów. Znakiem czasu jest triumf Fast Fashion, czyli popytu na tanią odzież i obuwie odzwierciedlające trendy reprezentowane przez wielkich projektantów. Te artykuły cieszą się największym powodzeniem i właśnie takie artykuły znaleźć można także w naszych sklepach, myślę np. o marce Graceland – dodał Wojciech Normand.

Deichmann Obuwie sp. z o.o. została zarejestrowana w 1996 roku. Właścicielem polskiego oddziału jest firma Deichmann – Schuhe Service GMBH. Średnia powierzchnia otwieranych punktów wynosi około 450 mkw. Spółka prowadzi również sprzedaż w sklepie internetowym www.deichmann.com, w ofercie którego docelowo znajdzie się około 1,5 tys. artykułów. W sklepach Deichmann dostępne jest obuwie marek: Elefanten, Gallus, Medicus, 5th Avenue, Graceland, Voctory, Adidas, Nike, Puma oraz Fila. Na koniec pierwszego półrocza polska sieć sklepów Deichmann liczyła 219 punktów.

Firma Deichmann SE powstała w 1913 roku jako przedsiębiorstwo rodzinne i nadal pozostaje w rękach rodziny założycielskiej. Prawie stuletnia historia firmy ma swój początek w Essen. Dziś wciąż znajduje się tam główna centrala grupy. Firma Deichmann na koniec 2011 roku posiadała 3 175 sklepów w 22 krajach (Niemcy, Polska, Szwecja, Litwa, Czechy, Słowacja, Austria, Dania, Holandia, Wielka Brytania, Szwajcaria, Węgry, Słowenia, Włochy, Chorwacja, Rumunia, Serbia, Bułgaria, Turcja, Hiszpania oraz USA) i zatrudniała 32,5 tys. pracowników. Charakterystyczną cechą firmy Deichmann jest finansowanie jej rozwoju z własnych środków, bez kredytów i pożyczek.