Francuska spółka Norbert Dentressangle, jeden z największych graczy na europejskim rynku transportowo-logistycznym, została właśnie oficjalnym dostawcą usług dla Asos, dynamicznie rozwijającego się serwisu oferującego produkty ze świata mody. Umowa została podpisana na trzy lata i opiewa na 100 mln funtów. Odtąd Norbert Dentressangle zarządzania głównym centrum dystrybucji firmy Asos w angielskim mieście Barnsley.

Placówka w Barnsley to ponad 100 tys. metrów kwadratowych powierzchni, które Asos chce jeszcze powiększyć o 25%. To stąd wysyłane są towary, które trafiają do 241 państw świata. Do tej pory logistyką dla Asos zajmowała się spółka Unipart Logistics. Przejęcie kontraktu przez Norbert Dentressangle wzmocni pozycję tego przedsiębiorstwa jako lidera rynku usług transportowych w Wielkiej Brytanii.

Nazwa firmy Asos to skrót od „As seen on screen” (Dokładnie takie jak na ekranie) Na początku swojej działalności Asos.com oferowała artykuły przypominające te znane z ekranów kin i telewizorów: na przykład skórzane kurtki i przyciemniane okulary do złudzenia przypominające te noszone przez Brada Pitta w filmie „Fight Club”. Teraz oferta detalisty obejmuje 60 tys. artykułów odzieżowych różnych producentów (w tym własnej marki) – od obuwia, przez biżuterię, aż po różnego rodzaju akcesoria, a nawet kosmetyki. Średnio Asos wprowadza do swojej oferty 1,5 tys. nowych produktów tygodniowo, a w drugim kwartale 2013 sprzedaż spółki wzrosła o 45% licząc rok do roku.

Teraz Asos otwiera długą listę kontrahentów Norbert Dentressangle, na której można znaleźć m.in. House of Fraser, Marks & Spencer, Shop Direct Group i Surfdome. Francuska spółka zatrudnia w Wielkiej Brytanii prawie 13 tys. osób i zarządza flotą 1800 pojazdów. Obecnie spółka prowadzi interesy w 26 państwach na 4 kontynentach, a jej roczny obrót sięga 3.9 mld euro.

“Mamy bogate doświadczenie w zarządzaniu skomplikowanymi operacjami w e-handlu. Nowy kontrakt z Asos pozwoli nam wprowadzić nowatorskie strategie i rozwiązania, a naszą działalność rozszerzyć zarówno pod względem ilościowym jak i geograficznym. Jesteśmy pewni, że to początek długoterminowej, strategicznej współpracy.” – komentuje Martin Palmer, dyrektor odpowiedzialny za rozwój biznesu w Norbert Dentressangle.

tekst opracował Grzegorz Pawłowski