Charles Vögele

Spółka odzieżowa Charles Vögele podtrzymuje swoje plany stopniowego wycofywania się z Polski i Czech. Ponadto jesienią br. podejmie decyzję o wyjściu z rynku węgierskiego – informuje firma w raporcie za pierwsze półrocze 2013 roku.

Sprzedaż brutto sieci Charles Vögele w pierwszym półroczu 2013 roku spadla o 4 proc. i wyniosła 555 milionów franków szwajcarskich. Według przedstawicieli zarządu wpływ na wyniki sprzedaży Charles Vögele oraz całej branży odzieżowej miała długa zima oraz chłodna wiosna tego roku. W pierwszym półroczu 2013 roku strata spółki wyniosła 21 mln franków szwajcarskich, a  rok wczesniej 54 mln.

Sieć sprzedaży marki Charles Vögele w Polsce funkcjonuje od 2006 roku. Obecnie firma posiada 16 sklepów w galeriach i centrach handlowych na terenie kraju. Średnia powierzchnia otwieranych sklepów wynosi 700-1000 metrów kwadratowych.

Grupa Charles Vögele z główną siedzibą w Szwajcarii jest przedsiębiorstwem działającym na detalicznym rynku mody w Europie. Charles Vögele posiada 793 sklepy: w Szwajcarii, Niemczech, Austrii, Słowenii, Holandii, Belgii, Liechtensteinie, na Węgrzech, w Polsce i Czechach. Firma oferuje odzież dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Zatrudnia ponad 6,7 tys. pracowników

Charles i Agnes Vögele założyli w 1955 roku spółkę Charles Vögele GmbH w Zurychu. Asortyment na pierwszych 58 metrach kwadratowych sklepu składał się ze specjalnej odzieży dla kierowców jednośladów. Na początku Agnes Vögele samodzielnie zajmowała się zakupem towaru, sprzedażą i księgowością. Charles Vögele przystąpił do pracy we własnym przedsiębiorstwie dopiero w 1960 roku. Był przy tym w latach 60-tych słynnym szwajcarskim kierowcą wyścigowym.