Obecnie w 50 tys. Starogardzie Gdańskim powstają równocześnie dwa obiekty handlowe. Zdaniem ekspertów lokalny rynek może jednak być zbyt płytki na przyjęcie dwóch projektów. Tego jednak nie obawia się Marek Noetzel, partner z działu powierzchni handlowych Cushman & Wakefield – firmy odpowiedzialnej za komercjalizację Galerii Neptun w Starogardzie Gdańskim.

-Ta dyskusja dotyczy nie tylko Starogardu Gdańskiego, ale w ogóle potencjału rynku w mniejszych i średnich aglomeracjach. Trudno się nie zgodzić z opinią, że w Starogardzie Gdańskim nie ma miejsca na dwa projekty. Jest miejsce na jeden obiekt o takiej ofercie, która zaspokoi potrzeby lokalnego rynku. Ale dla jasności – w tej chwili budowany jest jeden obiekt – Galeria Neptun – mówi w rozmowie z Retailnet Marek Noetzel.

– Obserwujemy wzmożone zainteresowanie inwestorów usługami doradczymi, które przed rozpoczęciem inwestycji pozwolą zdiagnozować potencjał rynku, stopę zwrotu, czy nawet sam projektowany kształt inwestycji obejmujący koncepcję, powierzchnię, tenant mix i pozycjonowanie. W efekcie takie działanie umożliwia, w wielu przypadkach, oszczędzenie niepotrzebnych kosztów – dodaje.

Obecnie trwa proces komercjalizacji galerii.

– Galeria Neptun to niecałe 25 tys. mkw. najmu, z czego podpisana jest umowa najmu 2,5 tys. mkw. z Intermarche i 490 mkw. z CCC. Podpisaliśmy też umowę najmu 1800 mkw. z dużym odzieżowym najemcą – jednym z największych i najpopularniejszych konceptów modowych w Polsce. Pracujemy nad finalizacją rozmów z kolejnymi najemcami modowymi, którzy zajmą kolejne 3 tys. mkw. i z najemcą z branży elektroniki użytkowej, który zajmie 1 tys. mkw. Razem – umowy podpisane i uzgodnione w negocjacjach warunki najmu obejmują 70-75 proc. planowanego GLA. Rozmowy z potencjalnymi najemcami nabrały tempa po wmurowaniu kamienia węgielnego. To przekonało potencjalnych najemców, że inwestor ma odpowiednie zaplecze finansowe i organizacyjne. Dodatkowym atutem jest dobrze zlokalizowana działka. Postępy na budowie można śledzić na stronie internetowej galerii – twierdzi Marek Noetzel.

Cushman & Wakefield,  jest wyłącznym agentem odpowiedzialnym za komercjalizację obiektu. Galeria Neptun powstaje na terenach po byłej fabryce obuwia Neptun przy skrzyżowaniu ulic Pomorskiej i Jana Pawła II, w centrum Starogardu Gdańskiego. Całkowita powierzchnia galerii wyniesie 54 tys. mkw., z czego ok. 25 tys. mkw. przeznaczonych będzie na wynajem. Projekt przewiduje dwie kondygnacje naziemne oraz parking podziemny na 636 miejsc. Planowana data otwarcia galerii to jesień 2014 r.