Kakadu: ekspansja sposobem na kryzys

Sklep Kakadu

Sklep Kakadu, Kakadu

W ciągu ostatniego półtora roku z rynku wycofały się dwie sieci zoologiczne. W Polsce możemy także zaobserwować bardzo duże rozdrobnienie sklepów zoologicznych. Tylko około sto sklepów zoologicznych,  spośród kilku tysięcy, to sklepy funkcjonujące w zorganizowanych sieciach.

Sieć sklepów zoologicznych Kakadu jednak widzi szansę na rozwój i planuje nowe otwarcia.  – Jako lider branży Kakadu ma ogromny potencjał. Chcemy wyjść naprzeciw i podzielić się naszym sukcesem i wiedzą z innymi. Wierzymy, że kluczem do sukcesu dla wielu drobnych detalistów może być przyłączenie się do lidera branży, który sprawi, że prowadzenie biznesu stanie się łatwiejsze, skuteczniejsze i bardziej opłacalne – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Wojciech Filipczyk, prezes zarządu spółki Kakadu sp. z o.o.

Obecnie w skład sieci sklepów zoologicznych Kakadu wchodzi 38 placówek. – Nasze plany zakładają, że do końca roku otworzymy jeszcze co najmniej kilka sklepów zarówno w obecnie funkcjonujących jak i nowo powstających centrach handlowych. Rok 2013 z pewnością zamkniemy z ilością sklepów nie mniejszą niż 40 – zapowiada Filipczyk.

Każda firma chcąc się rozwijać musi planować swój rozwój z wyprzedzeniem. Kakadu sp. z o.o. do takich firm zdecydowanie należy. – Nasza sieć sklepów zoologicznych, w najbliższych latach, powinna rozwijać się w tempie co najmniej kilkunastu nowych placówek rocznie. Poza otwarciami własnych sklepów środkiem do osiągnięcia celu jest budowa sieci sklepów agencyjnych pod szyldem Kakadu. Projekt właśnie wystartował. Uważamy iż system agencyjny Kakadu to idealny pomysł na biznes w czasach, w których branża zoologiczna jest jedną z najszybciej rozwijających się branż w Polsce i w Europie – mówi Filipczyk.

Propozycja współpracy na zasadach agencyjnych, jak informują przedstawiciele spółki, skierowana jest do szerokiego grona przedsiębiorców od właścicieli sklepów zoologicznych, przez właścicieli sklepów detalicznych innej branży, chcących zdywersyfikować swój biznes, po osoby prowadzące przychodnię lub gabinet weterynaryjny i osoby poszukujące pomysłu na zainwestowanie wolnych środków we własny biznes.

Strategia spółki Kakadu zakłada otwarcia placówek własnych w centrach i parkach handlowych oraz na terenie osiedli należących do średnich i dużych miast.

Więcej o planach sieci na Shopping Center Forum.  Prezes spółki Wojciech Filipczyk weźmie udział w jesiennej edycji Forum, które odbędzie się 18-19 września 2013 roku w Warszawie.

Reklama

Galeria Jurajska