Salon Sephora
Salon Sephora

Sieć perfumerii Sephora w 2013 roku planuje zmodernizować 6 swoich salonów. W tym roku remodelingowi zostały poddane m.in. perfumerie w warszawskim Juniorze, w Galerii Mokotów, Galerii Bałtyckiej w Gdańsku oraz w warszawskiej Arkadii.

– Każda perfumeria po zmianie aranżacji na nasz najnowszy koncept przyciąga znacznie więcej odwiedzających niż wcześniej, dlatego już od dwóch lat inwestujemy w nowe aranżacje istniejących perfumerii. Takie podejście jest zgodne z naszą strategią wzmacniania pozycji rynkowej Sephora w największych miastach i w najbardziej atrakcyjnych centrach handlowych nie tylko poprzez samą obecność, ale również przez dostarczenie klientom wyjątkowych doświadczeń zakupowych w naszej sieci. Kolejnym elementem rozwoju są też nowe otwarcia w najlepszych obiektach. W tym roku otworzymy kolejne trzy perfumerie, zapewniając tym samym rozwój numeryczny – powiedział Artur Garnczarek, dyrektor ds. sprzedaży, Sephora Polska.

W strefach na nowo zaaranżowanych kas instalowane są duże ekrany LCD, na których wyświetlane są materiały filmowe z imprez organizowanych przez Sephora, a także z pokazów mody. W perfumeriach pojawia się także na nowo zaaranżowana strefa stanowisk makijażowych w formie Beauty Baru. Atmosfera tej przestrzeni ma zachęcać klientki do korzystania z porad i konsultacji makijażystek i ekspertów Sephora. Salony wyposażane są także w meble z oświetleniem LED, które jest bardziej ekologiczne niż tradycyjne oświetlenie, co wpisuje się w podejście Sephora do dbałości o środowisko naturalne. Układ perfumerii został gruntownie przeorganizowany, dzięki czemu robienie zakupów staje się bardziej wygodne i intuicyjne.

Oprócz zmiany aranżacji swoich perfumerii, Sephora będzie także otwierać nowe salony – do końca tego roku nowe perfumerie powstaną w Katowicach (Galeria Katowicka), w Gdyni (CH Riviera) i w Poznaniu (Poznań City Center).

– To bardzo obiecujące centra handlowe i nie może nas tam zabraknąć. Bardzo rozważnie podejmujemy decyzje związane z poszerzeniem sieci sprzedaży, dlatego inwestujemy przede wszystkim w projekty realizowane przez sprawdzonych partnerów oraz te, które naszym zdaniem okażą się dużym sukcesem. Ważnym czynnikiem, który bierzemy pod uwagę przy wyborze lokalizacji jest planowany tenant mix danego obiektu i jego atrakcyjność dla klientów centrum handlowego – dodaje Artur Garnczarek.

Ważnym kryterium przy wyborze nowej lokalizacji dla kolejnych perfumerii Sephora jest zarówno potencjał obiektu, jak i jego rozmiar oraz miejsce, czyli miasto i otoczenie, w którym powstaje. Strategia rozwoju sieci Sephora zakłada otwieranie nowych perfumerii w dużych miastach, w najbardziej atrakcyjnych obiektach handlowych, które przyciągną nie tylko mieszkańców miasta, ale również całego regionu.

Obecnie Sephora prowadzi blisko 1 800 perfumerii na całym świecie, w tym 89 perfumerii w Polsce.

Sephora jest częścią koncernu Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), największej na świecie korporacji działającej w sektorze dóbr luksusowych. W segmencie win i alkoholi do portfolio koncernu należą takie marki jak Moët & Chandon, Dom Pérignon, Veuve Clicquot Ponsardin, Krug, Ruinart, Mercier, Château d’Yquem, Hennessy, Glenmorangie, Ardbeg, Vodka Belvedere, 10 Cane, Chandon, Cloudy Bay, Terrazas de los Andes, Cheval des Andes, Green Point, Cape Mentelle, Newton i Wenjun. W segmencie mody i wyrobów skórzanych w portfolio grupy LVMH znajdują się m.in. Louis Vuitton, wiodąca światowa marka luksusowa, a także Céline, Loewe, Kenzo, Givenchy, Thomas Pink, Fendi, Emilio Pucci, Donna Karan, Marc Jacobs, Berluti i StefanoBi. W sektorze perfum i kosmetyków do portfolio grupy należą marki Parfums Christian Dior, Guerlain, Parfums Givenchy, Parfums Kenzo, Perfumes Loewe oraz obiecujące marki kosmetyczne (BeneFit Cosmetics, Make Up For Ever, Acqua di Parma i Fresh). Koncern LVMH jest także właścicielem sieci handlowych oferujących dobra luksusowe, takich jak Sephora, DFS, Le Bon Marché, la Samaritaine i Saks, których palcówki zlokalizowane w Europie, Stanach Zjednoczonych, na Bliskim Wschodzie oraz w Azji. Do działu zegarków i biżuterii LVMH należą TAG Heuer, Chaumet, Dior Jewelry, Zenith, Fred, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited, wspólne przedsięwzięcie z największą na świecie firmą zajmującą się wydobyciem, obróbką i sprzedażą diamentów.

Przedstawiciele sieci Sephora będą uczestnikami Shopping Center Forum, które odbędzie się 18-19 września 2013 roku w Warszawie.