Park Handlowy Kwadrat SA z Białegostoku ma pogłębioną i uszczegółowioną oprawę wizualną. Ostatecznie ustalony wygląd obiektu to wynik doprecyzowania pomysłu, którego zarys był prezentowany wcześniej.

– Architektura Kwadratu została ostatecznie ukształtowana w oparciu o koncepcję spójności, w odniesieniu do brył i wnętrz budynków, użytych materiałów, kolorystyki i wzornictwa – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet Dariusz Siemieniako, członek zarządu Park Handlowy Kwadrat SA oraz Biazet SA.

– Pomysłem na tę spójność jest symboliczne połączenie nowatorskiego konceptu galerii i parku handlowego w przestrzeni centrum handlowego w oparciu o ideę Art&Business. W grę wchodziły konkretne kolory związane z logo Kwadratu, Tesco Extra oraz OBI, najemcami centrum handlowego, dlatego zdecydowaliśmy się na nawiązania do obrazów charakterystycznych dla neoplastycyzmu. Kolorowe prostokąty, czerwony, niebieski i pomarańczowy, ożywiają cały koncept, porządkują go oraz spajają, a dodatkowo każda z trzech barw wyznacza oddzielny ciąg komunikacyjny wewnątrz galerii handlowej – dodaje.

Dobiega końca proces komercjalizacji Kwadratu z anchorami reprezentującymi branże: odzież, RTV/AGD, artykuły dziecięce i sport. Konkretni najemcy zostaną zaprezentowani już wkrótce. Tym samym rozpocznie się kolejny etap komercjalizacji obiektu. Główny nacisk zostanie położony na uzgadnianie warunków finansowych i negocjowanie umów najmu z innymi prestiżowymi markami sieciowymi oraz podmiotami zainteresowanymi mniejszymi powierzchniami handlowymi. Komercjalizacją powierzchni handlowej Kwadratu zajmuje się firma Colliers International, posiadająca międzynarodowe doświadczenie na rynku nieruchomości handlowych, komercyjnych i hotelowych, natomiast kwestię koordynacji najemców powierzono firmie APA-VIA i partnerzy z Łodzi.

Realizacja techniczna parku handlowego Kwadrat została rozpoczęta w lipcu bieżącego roku. Zaplanowane na początek prace wyburzeniowe infrastruktury od strony ulicy Andersa powoli dobiegają końca. Po całkowitym wyburzeniu starych budynków nastąpi przygotowanie terenu pod inwestycję. Przypomnijmy, że realizacją obiektu w systemie głównego wykonawstwa zajmuje się przedsiębiorstwo budowlane Unibep SA. Kontrakt opiewa na sumę ok. 85 mln zł.

Kwadrat, dzięki swojej lokalizacji przy nowo powstałej Trasie Generalskiej, która jest bezkolizyjną obwodnicą miasta, stanowi dobrze skomunikowane centrum handlowe w Białymstoku. Fragment ulicy gen. Andersa sąsiadujący bezpośrednio z Parkiem handlowym jest użytkowany już od początku sierpnia bieżącego roku. Obecnie kończy się również przebudowa przedłużenia ulicy gen. Andersa w stronę ulic gen. Sulika i Zaścianek. Ten fragment ma być oddany do użytku jeszcze z końcem września tego roku.

Regionalne centrum handlowe Kwadrat w Białymstoku będzie największym obiektem handlowym w Polsce północno-wschodniej, z unikatowymi najemcami, atrakcyjnymi zarówno dla mieszkańców regionu białostockiego jak i gości zza wschodniej granicy Polski. Obok Tesco Extra i OBI, innymi najemcami Kwadratu będą  wielkopowierzchniowe międzynarodowe sieci handlowe, z których część nie posiada jeszcze sklepu w Białymstoku.

Łączna handlowa powierzchnia najmu (GLA) Kwadratu to około 51 tys. mkw. Liczba miejsc parkingowych wynosi 1500.  Otwarcia całego obiektu planowane jest w I kwartale 2015 roku.

PH Kwadrat zostanie zaprezentowany podczas SCF 2013. Więcej informacji na temat uczestników i wystawców Shopping Center Forum 2013 Fall Edition, mającego się odbyć w dniach 18-19 września 2013 r. znajduje się tutaj.