Carrefour online
Carrefour

Podczas tegorocznego festiwalu win w Paryżu sieć Carrefour zaprezentowała własne stoisko w dzielnicy La Défense. Atrakcje zapewnione przez jego obsługę firma opisała jako „przełomowe i spektakularne doświadczenie w samym sercu paryskiej Défense”

Stoisko zbudowano z ponad 120 beczek, odpowiadających 71 gatunkom wina wyselekcjonowanych przez kiperów Carrefoura, i było długie na 30 metrów. Wina można było zidentyfikować poprzez zeskanowanie kodu QA umieszczonego na baryłce. Oprócz krótkiej informacji na temat pochodzenia trunku, użytkownik otrzymywał ze strony Marmiton.org przepis na danie najlepiej pasujące do danego rodzaju wina. Po dokonaniu wyboru, można było od razu zamówić wybrany trunek przy użyciu tabletu lub smartfona. Firma zagwarantowała dostawę w ciągu pięciu dni.

Oprócz możliwości zrobienia wirtualnych zakupów, potencjalni klienci otrzymali też szanse na kontakt z winiarzami, pracującymi w tym czasie w winiarniach rozsianych po całej Francji. Za pomocą specjalnie zaprojektowanego systemu komunikacji można było zobaczyć na ekranach pracowników winiarni i porozmawiać z nimi na żywo. Na miejscu obecni też byli eksperci, którzy służyli radą i odpowiadali na pytania.

Podczas festiwalu przeprowadzono także konkurs z nagrodami. Nagrody przewidziane były dla pierwszych trzech gości, którzy zameldują się na festiwalu przy użyciu aplikacji Foursquare, oraz dla osoby, która zbierze najwięcej meldunków.

„Po testach sklepu wirtualnego przeprowadzonych w 2012 roku na paryskich stacjach kolejowych, Carrefour ma przyjemność zaoferować swoim klientom innowacyjny sposób robienia zakupów na festiwalu win” – ogłosiła dumnie firma.

tekst opracował Grzegorz Pawłowski