Szymon Dąbrowski, dyrektor sklepów Tchibo: Naszym celem jest rozważna ekspansja

Szymon Dąbrowski, Tchibo

Szymon Dąbrowski, Tchibo

Obecnie sieć sklepów Tchibo w Polsce składa się z ponad 50 sklepów zlokalizowanych w największych miastach Polski. Spółka prowadzi również sklep internetowy Tchibo.pl, który pod względem liczby użytkowników jest sklasyfikowany w pierwszej dziesiątce największych sklepów internetowych w Polsce. Oba kanały sprzedaży, jak podkreśla w rozmowie z portalem Retailnet Szymon Dąbrowski, dyrektor sieci sklepów Tchibo, wspierają się, wykorzystując swój potencjał i oferując klientom dogodną dla niego formę zakupów.

– Naszym celem jest rozważna ekspansja sieci sklepów Tchibo. Wybieramy tylko najlepsze lokalizacje, które spełniają przyjęte przez nas kryteria. Przykładowo, w czerwcu 2013 roku otworzyliśmy sklep Tchibo w Złotych Tarasach. Nieustannie się rozwijamy i inwestujemy także w funkcjonujące sklepy. Zmiany dotyczą między innymi wystroju sklepów oraz visual merchandisingu.  W tym roku  kompleksowo przebudowaliśmy sklepy w 4 centrach handlowych, między innymi, w Galerii Karkowskiej czy Galerii Dominikańskiej. Czekają nas kolejne. Dwa z naszych outletów przeszły rearanżację wnętrz – mówi portalowi Retailnet Szymon Dąbrowski.

Wszystkie sklepy sieci są własnością Tchibo. Powierzchnia najmowanych lokali wynosi ponad 100 mkw.

– Rozważnie planujemy ekspansję sieci i wybieramy najlepsze lokalizacje, które spełniają wewnętrzne kryteria, np. związane z odwiedzalnością centrum. W 2012 roku otworzyliśmy jeden sklep w Galerii Rzeszów oraz zmieniliśmy lokalizację jednego sklepu w ramach tego samego centrum handlowego. W 2011 otworzyliśmy 6 nowych sklepów i zmieniliśmy lokalizację jednego sklepu w ramach tego samego centrum handlowego. Warto wspomnieć, że w ubiegłym roku zmieniliśmy wystrój naszego flagowego sklepu w Galerii Mokotów, dopasowując go jeszcze lepiej do potrzeb klientów i konsekwentnie podążając drogą zapewnienia klientom unikalnych doświadczeń w trakcie dokonywania zakupów – przypomina Dąbrowski.

– Ważnym filarem w naszym rozwoju jest kontynuowanie synergii dwóch kanałów sprzedaży: sklepów stacjonarnych i sklepu internetowego Tchibo.pl. Wszystko po to, aby jeszcze lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby klientów.

Rozwój sieci sprzedaży Tchibo jest finansowany z bieżącej działalności.

– Unikalność naszego konceptu biznesowego cieszy się dużym uznaniem wśród klientów. Jest to istotna informacja dla inwestorów, którzy doceniają nas jako wartościowego partnera i najemcę – podsumowuje Dąbrowski.

Tchibo ma unikalny model biznesowy, który łączy najwyższej jakości kawę paloną z szerokim asortymentem produktów ze zmieniających się co tydzień kolekcji. Tchibo jest także producentem ekspresów i kawy w kapsułkach – Cafissimo. Ponad 50 sklepów stacjonarnych i e-sklep Tchibo.pl, jeden z dziesięciu największych sklepów internetowych w Polsce, to podstawa wielokanałowego systemu dystrybucji produktów Tchibo. Częścią strategii biznesowej Tchibo jest społeczna odpowiedzialność biznesu. Firma Tchibo Warszawa sklasyfikowana jest na 3. miejscu w branżowym zestawieniu Rankingu Odpowiedzialnych Firm 2013 (transport, usługi, handel).

Przedstawiciele Tchibo są uczestnikami Shopping Center Forum, które odbywa się 18-19 września 2013 roku w Warszawie.

Reklama

Galeria Jurajska