McDonald's
McDonald's

Amerykanie będą mogli zamówić i zapłacić za produkty sieci McDonald’s za pomocą swoich smatfonów – poinformował portal Bloomberg. Sieć obecnie testuje aplikację płatności mobilnej w Salt Lake City i w Austin w USA.

Jak informuje Bloomberg, sieć tym samym  chce zaproponować usługę, którą oferują już konkurencyjne sieci w tym m.in. Burger King. McDonlad’s pragnie zachęcić nową usługą do zakupów młode pokolenie, które chętnie korzystna w USA z płatności mobilnych i nie lubi płacić gotówką.

Po złożeniu zamówienia za pomocą telefonu komórkowego, klienci w USA mogą odebrać produkty w restauracjach sieci lub w okienku drive-thru. Klientów korzystających z mobilnych płatności ma przekonać także system lojalnościowy, który zapewnia specjalne promocje.

Firma McDonald’s, która jest właścicielem fastfoodowych restauracji w sierpniu br. odnotowała globalny wzrost sprzedaży na poziomie 1,9 proc. W samej Europie sprzedaż powiększyła się o 3,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Na pozytywne wyniki w Europie wpłynęła przede wszystkim sprzedaż w Wielkiej Brytanii, Francji i Rosji.

W rejonie Azji i Pacyfku, Bliskiego Wschodu oraz Afryki sprzedaż spadła o 0,5 proc. Natomiast w Stanach Zjednoczonych odnotowano lekki wzrost o 0,2 proc.

Sieć McDonald’s w Polsce tworzy 310 restauracji, w tym 179 prowadzonych na zasadzie franczyzy przez 58 licencjobiorców. 221 restauracji posiada opcję typu McDrive. W Polsce działa 91 restauracji z opcją McCafé i 51 restauracji z opcją Gym’n’fun. Firma zatrudnia w naszym kraju ponad 16 tys. pracowników.