Tesco wprowadza elektroniczne etykiety cenowe

Elektroniczne ceny

Od kilku tygodni sieć sklepów Tesco wprowadza do swoich sklepów elektroniczne etykiety cenowe. Zastępują one papierowe ceny przytwierdzone do półek, które do tej pory znane był klientom sklepów Tesco.

Technologia wprowadzona przez sieć ma ułatwić zakupy wszystkim kupującym. Nowość ma przede wszystkim zapewnić pełną zgodność cen znajdujących się na półkach, z tymi przy kasie. Jak informuje sieć, elektroniczne etykiety cenowe ESEL („Electronic Shelf Edge Label”) działają już w kilkudziesięciu sklepach.

Według danych przekazanych przez Tesco, elektroniczne „cenówki”, podobnie jak ich klasyczne odpowiedniki, zawierają informację o cenie produktu oraz jego cenie w przeliczeniu na kilogram czy litr. Dzięki temu łatwo możemy porównać ceny podobnych artykułów o różnej wadze czy pojemności. Elektroniczne wyświetlacze prezentują nie tylko cenę, ale i opisują produkt jako „nowość” czy „promocję”.

Na początku nowe rozwiązanie przetestowano w hipermarketach w Nowym Sączu i Krakowie przy ul. Wielickiej oraz w supermarketach w Kłaju i Zabierzowie niedaleko Krakowa. Stopniowo od lipca pojawiają się elektroniczne wyświetlacze z cenami produktów w kolejnych naszych sklepach.

W ostatnim czasie elektroniczne ceny znalazły się w miejscowościach: Żagań, Grajewo, Brzeszcze, Pruszcz Gdański, Lubartów, Kolbuszowa. Elektroniczne etykiety ESEL zainstalowane są już również na 4 sklepach formatu SM. Są to: Bielsko – Biała, Zabierzów, Żnin, Kłaj.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska