Trwają prace nad wprowadzeniem na rynek komercyjny nowego urządzenia ułatwiającego zakupy klientom. Facedeals to inteligentna kamera, która łączy się z największym serwisem społecznościowym Facebookiem. Oprogramowanie kamery automatycznie rozpoznaje twarz klienta i sprawdza jego profil w serwisie Facebook.

Facedeals robi błyskawiczny research konta i wychwytuje elementy w sklepie, które mogą zainteresować klienta. Po chwili potencjalny kupujący otrzymuje SMS z ofertą przygotowaną przez sklep specjalnie dla niego. Jeśli klient wcześniej polubił na Facebooku czarny sweter typu kardigan, otrzyma informację o tym, że podobny produkt znajduje się w ofercie sklepu wykorzystującego Facedeals, a ponadto może go kupić na przykład z 10-procentowym upustem. Wiadomość tekstową należy przedstawić sprzedawcy podczas zakupów.

Firma, która realizuje projekt Facedeals zapowiada, że kamera będzie informować o ofertach spersonalizowanych tylko te osoby, które aktywują oprogramowanie łączące się z ich Facebookiem. System został stworzony przez firmę Redpepper i aktualnie testowany jest w amerykańskim stanie Tennessee.

Wybrane sklepy oraz lokale gastronomiczne zostały wyposażone w kamery Facedeals, które rozpoznają twarze klientów. Identyfikują tylko użytkowników zarejestrowanych. Ci mogą liczyć na bardzo atrakcyjne rabaty.