reklama obrazowa
Shutterstock

64% reklamodawców zwiększyło w ubiegłym roku swoje budżety na reklamę obrazową online, a tylko 14% zmniejszyło inwestycje na ten kanał promocji – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Econsultancy.

Ten wzrost wynika nie tylko z poprawy sytuacji w rynku reklamy, który wychodzi z dołka po kryzysowych latach, ale też z panującego trendu podnoszenia nakładów na cyfrowe kanały reklamy. Nie bez znaczenia jest również coraz wyższa skuteczność oferowanych rozwiązań promocyjnych. Analitycy przypisują ją „bardziej wydajnym technologiom i lepszemu zrozumieniu działania kanałów reklamowych”.

Opublikowany w ubiegłym tygodniu Online Advertisers Survey Report 2013 pokazuje, że najpopularniejszym kanałem reklamy obrazowej w internecie w minionym roku był Facebook. 68% reklamodawców przyznało, że zwiększyło wydatki na ten właśnie cel. Natomiast najrzadziej wybieranym rozwiązaniem okazał się Google Display Network – wydatki na tę formę reklamy zmniejszyło 52% marketingowców.

Dla 48% ankietowanych koszty związane z reklamą obrazową online wzrosły, a dla 22% okazały się mniejsze niż przed rokiem. Z kolei 41% nie zauważyło żadnej różnicy w cenach. Badanie pokazało też, że ofertowy zakup reklam w czasie rzeczywistym (RTB) cieszył się w 2012 roku znacznie większym zainteresowaniem niż rok wcześniej. Oznacza to, że dla wielu reklamodawców rosnące znaczenie ma większy, bezpośredni nadzór nad tym jak i gdzie będą pokazywane ich reklamy – zauważają analitycy.

Online Advertisers Survey Report to coroczne badanie, przeprowadzane na grupie 1000 reklamodawców i agencji mediowych na całym świecie, które analizuje m.in. zmiany w trendach i budżetach reklamowych, w sposobie wykorzystania różnych kanałów reklamy, oraz jej zakupu.