Shopping Center Forum
Shopping Center Forum

Zakończyła się jesienna edycja Shopping Center Forum 2013. W tegorocznym spotkaniu udział wzięło blisko 1200 osób, w tym najważniejsi przedstawiciele najemców i deweloperów centrów handlowych w Europie.

Zagraniczni uczestnicy Shopping Center Forum 2013 reprezentujący sieci handlowe wyrażali opinię, że jest to miejsce, gdzie dzięki bezpośredniemu kontaktowi z wystawcami – właścicielami i developerami projektów można było się dowiedzieć, jakie są planowane nowe inwestycje i gdzie są dostępne atrakcyjne lokalizacje w istniejących obiektach. Dla tych uczestników było to szczególnie ważne ze względu na rewidowanie przez wiele sieci handlowych swojej strategii rozwoju. Detaliści rozważają obecnie wejścia z kolejnymi placówkami do nowych formatów obiektów handlowych. Po wcześniejszym skierowaniu uwagi na mniejsze ośrodki obecnie ponownie uważnie obserwują  rozwój sytuacji w największych polskich aglomeracjach.

Natomiast przedstawiciele centrów handlowych szczególnie zadowoleni byli z ogromnej liczby uczestników reprezentujących sieci handlowe. Wśród nich znaleźli się przedstawiciele najbardziej znanych marek od dawna zajmujących największe powierzchnie w galeriach jak np.: LPP, Inditex, Avans, CCC, Deichmann, Empik, Jula, Marks & Spencer, Saturn. Pojawiły się także marki, które doceniły potencjał rynku centrów handlowych w Polsce w ostatnim czasie, jak Guess, Tape l’oeil, Versace czy Michael Kors.

Ponadto deweloperzy bardzo pozytywnie wypowiadali się o przeprowadzonych rozmowach z przedstawicielami najemców. Wielu z nich już pochwaliło się podpisanymi umowami najmu w centrach i galeriach handlowych.

Jak powiedział Radosław Rybiński, dyrektor Shopping Center Forum Fall Edition 2013 – W tym roku naszym głównym celem było zwiększenie grupy uczestników po stronie najemców. Cel ten udało się osiągnąć. Wśród prawie 1200 osób, które wzięły udział w Forum, mieliśmy ponad  250 przedstawicieli najemców. Dlatego jestem przekonany, że każda złotówka wydana przez wystawców Forum, wróci do Państwa pomnożona. Właśnie ze strony wystawców usłyszałem liczne głosy w sprawie rozszerzenia formuły Forum w stronę otwarcia na cały region Europy Środkowej.  Państwa życzenie staje się z tą chwilą naszym głównym zadaniem. Już niebawem będę mógł Państwa poinformować o konkretnych postępach w tym zakresie.

 

Podczas SCF 2013 wystawcami było około 60 firm, w większości deweloperskich, które zaprezentowały uczestnikom ponad 170 projektów obiektów handlowych planowanych, budowanych, rozbudowywanych i rekomercjalizowanych m.in.: Atrium Felicity Lublin, Park Handlowy Bielany Wrocław, Centrum Handlowe Port Łódź, Gemini Park Tarnów, Galeria Galena, Galeria Bałtycka, Galeria Krakowska, Forum Radunia, marcredo Galeria Głogów. Z poszczególnymi projektami handlowymi oraz technologicznymi można było zapoznać się na 8-minutowych prezentacjach – Project Flash.

W ramach targów odbyło się kilka bloków tematycznych, które cieszyły się dużym zainteresowaniem zarówno deweloperów, jak i sieci handlowych. Między innymi panel tematyczny pod tytułem: Rozbudowa i remodeling – warunki utrzymania i wzrostu potencjału centrum handlowego, Multichannel retailing: wyzwanie dla inwestorów, zarządców i najemców centrów handlowych, a także Wspólna przestrzeń – wspólna odpowiedzialność (partnerstwo – publiczno – społeczno – prywatne): znaczenie współpracy centrów handlowych, samorządu lokalnego i organizacji społecznej w kształtowaniu społecznej architektury miast.

Shopping Center Forum jest cyklicznym spotkaniem najemców i deweloperów centrów handlowych, organizowanym od 2005 roku. To największa tego typu impreza w Polsce i w Europie Środkowej. Odbywa się dwa razy do roku: wiosną trwa 1 dzień, a jesienią – 2 dni. Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom Forum i zapraszamy na kolejną edycję w 2014 roku.