Dyrektor działu powierzchni handlowych CBRE: W Polsce brakuje outletów

Magdalena Frątczak

Magdalena Frątczak

– Polska jest gotowa na 15 obiektów outletowych. Obszarem, na którym tego typu centra wyprzedażowe mają potencjał rozwoju jest przede wszystkim ściana wschodnia naszego kraju – powiedziała podczas Shopping Center Forum Magdalena Frątczak, dyrektor  Działu Powierzchni Handlowych CBRE sp. z o.o.

W opinii dyrektor Działu Powierzchni Handlowych CBRE takie miasta jak Lublin czy Białystok mają szczególny potencjał i wskazania do rozwoju centrów outletowych.

– Przy planowaniu obiektów outletowych szczególnie ważna jest lokalizacja, najlepiej przy dużych arteriach komunikacyjnych. Kluczową kwestią dla centrów wyprzedażowych jest także strefa oddziaływania. W naszej opinii powinno to być min. 1,5 – 2 mln klientów, którzy mogą dotrzeć do obiektu w ciągu maksymalnie 90 min. – podkreśla Magdalena Frątczak.

Ekspert CBRE zaznacza także, że w Polsce jest miejsce na kilka nowych inwestycji w perspektywie 5-10 lat.

– Po Lublinie i Białymstoku gdzie planowane są centra wyprzedażowe o powierzchni GLA ok. 16 tys. mkw. i 14,5 tys. mkw. sąsiadujące z istniejącymi już Castoramami, przyjdzie czas także na takie miasta jak Bydgoszcz czy Rzeszów. Pożądana jest też budowa kolejnego obiektu na Śląsku. Pamiętajmy, że centra outletowe pokazują, że mamy bardzo dobre marki i być może w dalszej perspektywie obiekty wyprzedażowe będą miejscami, gdzie sieci handlowe zechcą debiutować ze swoimi testowymi kolekcjami. Być może w ślad za naszymi zachodnimi sąsiadami polscy producenci zdecydują się także na produkcję specjalnych linii i kolekcji, które będą kierowane tylko do centrów wyprzedażowych.

Przypomnijmy, CBRE współpracuje obecnie przy komercjalizacji dwóch centrów wyprzedażowych – w Lublinie i Białymstoku.

Outlet w Lublinie będzie miał 16 tys. mkw. powierzchni całkowitej ( 11,5 tys. mkw. GLA) oraz 80 sklepów. Planowane otwarcie obiektu to trzeci kwartał 2014 roku.

Outlet w Białymstoku będzie miał 20,4 tys. mkw. pow. całkowitej ( 14,5 tys. mkw. GLA) i ok. 100 sklepów. Planowane otwarcie obiektu to czwarty kwartał 2014 roku.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska