Instargram wprowadził nowy interfejs do programowania aplikacji (API). Umożliwi on marketingowcom zintegrowanie treści zamieszczanych w serwisie ze stronami domowymi i aplikacjami mobilnymi firm.

Dzięki API zarejestrowani użytkownicy otrzymują w czasie rzeczywistym aktualizacje i nowo opublikowane w serwisie zdjęcia. Przedtem, aby sprawdzić czy w serwisie pojawiły się nowe treści, użytkownik musiał korzystać z serwera Instagramu. Teraz subskrybenci od razu otrzymują aktualności, które mogą filtrować według różnych kryteriów: nazw użytkowników, tagów, czy lokalizacji.

Kiedy przedsiębiorca chce zintegrować zdjęcia wygenerowane przez użytkowników ze swoją stroną internetową czy aplikacją, może stworzyć tag, za pomocą którego użytkownicy oznaczą swoje zdjęcia. Tag może być wykorzystywany jako filtr, dzięki któremu nowe zdjęcia załadowane zostaną przy pomocy API na stronę internetową bądź aplikację mobilną firmy. W podobny sposób używać można filtrów geograficznych i lokalizacyjnych. Zdjęcia zrobione podczas eventu odbywającego się w konkretnym miejscu mogą zostać zintegrowane z relacją z wydarzenia zamieszczoną na stronie internetowej firmy. Każdy detalista, który chciałby zamieścić zdjęcia zrobione w konkretnej lokalizacji będzie miał również dostęp do wszystkich zdjęć zrobionych w tym miejscu i zamieszczonych na Instagramie. Daje to praktycznie nieograniczone możliwości marketingowe. „Stworzyliśmy tę funkcję dla Was, abyście  w każdej sekundzie mogli w innowacyjny i zabawny sposób wykorzystywać niesamowity kontent wygenerowany przez użytkowników Instagramu” – czytamy w notatce skierowanej do użytkowników serwisu.

Wiele firm już zamieszcza zdjęcia w serwisie społecznościowym i robi to w sposób kreatywny. Burberry nawiązał ostatnio współpracę z Apple. Za pomocą nowego iPhone’a 5S nagrano filmy i zrobiono zdjęcia podczas pokazu kolekcji wiosenno-leniej 2014. Zdjęcia zostały zamieszczone na Instagramie, a zaraz potem pojawiły się na oficjalnej stronie internetowej odzieżowego detalisty. Inni przedsiębiorcy, tacy jak Urban Outfitters także wykorzystują treści wygenerowane przez użytkowników. Firma ta może wybierać spośród 100-200 zdjęć dziennie, zamieszczanych i tagowanych przez użytkowników Instagramu.