Hiszpania sprzedaż internetowa
Shutterstock

Hiszpański rynek e-handlu urósł o 15% w pierwszym kwartale 2013 r. w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Całkowity obrót ze sprzedaży wyniósł 2,82 mld euro. Dane na temat hiszpańskiego rynku e-commerce opublikowane zostały w raporcie hiszpańskiego instytutu Telecommunications Market Commission.

Obroty z transakcji zawieranych przez internet na hiszpańskich witrynach w pierwszym kwartale 2013 r. wynosiły 1,14 mld euro. W tym okresie hiszpańscy detaliści zawarli 15,7 mln transakcji. Co ciekawe, sprzedaż na portalach zagranicznych stanowiła aż 43,2% całego obrotu wygenerowanego przez e-handel. Raport porównuje obroty pochodzące z transakcji dokonywanych na witrynach hiszpańskich oraz zagranicznych. W pierwszym kwartale deficyt spowodowany odpływem klientów wyniósł 757 mln euro. Pokazuje to, jakie możliwości biznesowe mają firmy, które postanowią pozyskać dla siebie część hiszpańskiego rynku.

Wartość transakcji online dokonywanych przez hiszpańskich konsumentów na zagranicznych portalach wynosiła 1,22 mld euro i wzrosła o 12,6% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2012. Od 2002 r. na hiszpańskich klientach najlepiej zarabiają przedsiębiorcy z Unii Europejskiej. Ich obroty na hiszpańskim rynku osiągnęły wartość 1,08 mld euro. Drugim najpopularniejszym kierunkiem dla Hiszpańskich internautów są Stany Zjednoczone.

Raport pokazuje, które segmenty sprzedaży i usług dostępnych online są najbardziej atrakcyjne dla hiszpańskich klientów. W czołówce plasuje się sprzedaż biletów lotniczych, dalej jest hazard i zakłady bukmacherskie, marketing bezpośredni, agenci turystyczni i touroperatorzy, kanały TV, płyty, książki i gazety. Na samym końcu zestawienia znalazło się doradztwo prawne, księgowość i zarządzanie.