Tesco przystąpiło niedawno do realizacji programu modernizacji swoich obiektów handlowych. Pojawienie się sklepów typu Tesco Extra jest reakcją firmy na potrzeby klientów, którzy oczekują już nie tylko prostych hal sprzedaży, ale centrów handlowych o wysokim standardzie, estetyce, bogatej ofercie towarzyszącej i rozwiązaniach zachęcających do ich odwiedzania. Niezwykle ważnym czynnikiem, na który położono silny nacisk przy planach modernizacji, było także, chroniące środowisko ograniczenie zużycia energii elektrycznej przez zastosowanie najnowocześniejszych rozwiązań technicznych.

Przemyślana zmiana oświetlenia w zmodernizowanych obiektach Tesco Extra wynika ze zrozumienia przez inwestora  roli, jaką w stymulowaniu sprzedaży może odgrywać nowoczesne, właściwie wykorzystane światło. To właśnie ta wiedza sprawiła, że oświetlenie zostało zmodernizowane przy znacznym zastosowaniu najnowocześniejszych rozwiązań technicznych opartych na technice diod świecących LED.

Poligonem dla tych zmian stał się supermarket Tesco przy ul. Połczyńskiej w Warszawie zmodernizowany w pierwszym półroczu 2013 roku. Umiejętnie zaaranżowane oświetlenie, poczynając od parkingu, a kończąc na salach sprzedaży i indywidualnych stoiskach, miało za zadanie stworzyć odpowiednią atmosferę w obiekcie i pokazać towar w taki sposób, aby wywołać u klientów nastrój i emocje sprzyjające zakupom oraz kolejnym wizytom w przyszłości.

Ze względu na wielką skalę przedsięwzięcia, poszukiwania partnera wśród firm oświetleniowych były prowadzone przez Tesco bardzo wnikliwie, z myślą o długofalowej współpracy., Miała ona zapewnić najbardziej zaawansowane rozwiązania techniczne, wsparcie projektowe, zaawansowaną obsługę posprzedażową i możliwości rozwoju nowoczesnych systemów oświetleniowych. W efekcie, Tesco zaufało po raz kolejny swojemu wieloletniemu partnerowi i wybrało rozwiązania Philipsa.

– Nawiązaliśmy bardzo bliską współpracę z Działem Technicznym Tesco. Okazało się, że jego pracownicy mocno zagłębiają się we wszystkie aspekty techniczne modernizacji oświetlenia. Ponieważ zastosowane rozwiązania LED są całkowicie nową technologią oświetleniową, która będzie służyła przez wiele kolejnych lat, chcą podejmować świadome decyzje i wiedzieć czego mogą oczekiwać od partnera takiego jak Philips – mówi Karol Czyrko, Key Account Manager Retail Segment z firmy Philips Lighting.

Z nową jakością światła klienci Tesco Extra spotykają się już od samego początku wizyty w supermarkecie, parkując samochód na parkingu oświetlonym oprawami LED firmy Philips. Tu, bardzo trwałe i zużywające niewiele energii elektrycznej diody świecące LED, zapewniają doskonałe oświetlenie, a równocześnie ich konserwacja sprowadza się jedynie do zewnętrznego czyszczenia opraw. Oprócz parkingu Tesco Extra na ul. Górczewskiej w Warszawie Philips zmodernizował już w ten sposób dziesięć kolejnych parkingów Tesco w całym kraju.

We wnętrzu obiektu całkowicie zmodernizowane zostało oświetlenie ogólne strefy sprzedaży i pasażu handlowego oraz strefy gastronomicznej Bistro. W strefie sprzedaży zastosowano wydajne oświetlenie ogólne połączone z najnowocześniejszym światłem LED wykorzystanym do indywidualnego, akcentującego oświetlania stoisk z produktami świeżymi – warzywami, owocami, mięsem, rybami, pieczywem, ciastkami oraz serami. Właściwości techniki LED pozwalające na łatwą optymalizację barwy i natężenia  oświetlenia będą tu istotnym czynnikiem prowadzącym do wzrostu sprzedaży.

Dzięki łatwości montażu systemów marki Philips cała modernizacja oświetlenia została przeprowadzona bez wstrzymywania sprzedaży i działania obiektu.

W przyszłości w sklepach Tesco Extra będą mogły być wykorzystane także inne rozwiązania proponowane przez firmę Philips dla tego rodzaju obiektów. Na przykład inteligentne systemy ściemniania w okresie dużej ilości światła dziennego lub zmniejszonego zapotrzebowania na światło w okresie nocnej działalności sklepu, jeszcze aktywniej  przyczynią się do oszczędzania energii elektrycznej i zmniejszenia kosztów utrzymania obiektów handlowych.