Selfridges, sieć domów towarowych oferujących luksusowe towary, umacnia swoją pozycję online udostępniając ofertę dla klientów spoza Wielkiej Brytanii. Cytowany przez magazyn Drapers Simon Foster, szef sprzedaży wielokanałowej w Selfridges, stwierdził, że uruchomienie systemu międzynarodowych wysyłek do 12 krajów Europy dziesięciokrotnie przekroczyła początkowe założenia firmy.

Zgodnie z pierwszymi analizami wyników sprzedaży, najwięcej zamówień w internetowym sklepie detalisty złożyli Szwedzi, Niemcy, Irlandczycy, Włosi i Francuzi. Najchętniej kupowane były damskie akcesoria, które stanowiły 34% całości sprzedaży. Moda damska znalazła się na drugim miejscu, stanowiąc 21% zamówień. Trzecie miejsce zajęły męskie artykuły odzieżowe, które stanowią 10% ogółu zamówień w nowym kanale sprzedaży.

Rozwinięcie sprzedaży w modelu cross-border było podyktowane statystykami odwiedzin na witrynie Selfridges. Według Drapers, około 25% ruchu na stronie generowali goście z zagranicy, z których połowa usiłowała dokonać zakupu. Firma planuje wyjść poza początkowe 12 krajów. Kolejnym etapem rozwoju ma być wdrożenie systemu w kolejnych 40 państwach, a ma się to stać już w październiku tego roku. Oferta firmy sięgnie w tak odległe rejony jak Bliski Wschód, Stany Zjednoczone czy Australia. Trzecią faza internetowej ekspansji firmy obejmie m. in. Chiny. W sumie w ciągu najbliższych miesięcy Selfridges planuje rozszerzyć swoją sieć sprzedaży o 55 państw.

Selfridges to luksusowa sieć domów handlowych założona w 1909 roku. Flagowy sklep firmy mieści się przy londyńskiej Oxford Street, i jest drugim największym brytyjskim sklepem po domu towarowym Harrodsa.